سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منتظری دوم؟

ارسال شده توسط مرتضی در 88/5/8:: 12:55 عصر

چند وقتی میشه میخوام دست به قلم ببرم و یه مقدار درباره نخبگان مطلب بنویسم.یکی از اون نخبگانی که بیشتر از همه در خطره جناب رفسنجانیه.این آدم مدتیه نقاب رو بیشتر از گذشته از روی صورتش برداشته و با جریان نفاق بیشتر هم پیاله شده و بیش از قبل اظهار نظرهایی میکنه که هیچ سنخیتی با آرمانهای اسلام و انقلاب نداره بلکه در موارد زیادی در تضاد با این مهم قرار داره.سخنی که باید در این مقطع به این آدم گفت اینه که حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی شما باید در این برهه از انقلاب یک بار دیگر و اینبار با دقت به سرنوشت آقای منتظری توجه کنی زیرا هرگاه نخبگان جامعه از راه اصیل انقلاب انحراف پیدا کنند سرنوشتی بهتر از منتظری دچارشان نخواهد شد.لازم به ذکر است که جناب رفسنجانی نباید از این مثال قند در دلشون آب بشه و خودشون رو جوری فرض کنن که مثلا قائم مقام رهبری اند چون این مقام الآن موجود نیست.پس جناب هاشمی باید پاسخ بدهندبا توجه به این مواضع و عملکردشون در این مدت ایشون مایلند سرنوشتی مثل آقای منتظری نصیبشون بشه؟درباره خطبه جنجالی ایشون که یکی از دلایل مهم حساب میشه برای اینکه نصبت سرنوشت منتظری رو بنده به ایشون دادم نقد های زیادی نوشته شده و من بهترینش رو و اونی که جامع تر بود رو در نامه حجت الاسلام دکتر طباطبایی به هاشمی دیدم که در روز ? مرداد در کیهان چاپ شده و منم عینا اون نامه رو در وبگاه قرار میدم.

متن نامه:

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای هاشمی رفسنجانی
با سلام و تحیت
جناب عالی در خطبه های نمازجمعه تهران در تاریخ 26 تیرماه 1388، در قامت نماینده کاندیدای ناکام ریاست جمهوری سخنانی بر زبان راندید که دور از انتظار بود و از جهات گوناگون، مورد ابهام و پرسش جدی است، که در این فرصت به مهم ترین آن ها می پردازیم.
1- در مقدمه سازی و شیوه استدلال، در استناد به حدیث سیدبن طاووس، نکات قابل تاملی نهفته است که پس از نقل متن حدیث و ترجمه آن با شما گفت وگو خواهیم کرد.
امام علی(ع) می فرماید: «و قد کان رسول الله(ص) عهد الی عهدا فقال: یا ابن ابی طالب! لک ولاء امتی، فان و لوک فی عافیه و اجمعوا علیک بالرضا فقم بامرهم و ان اختلفوا علیک فدعهم و ما هم فیه».(1)
رسول خدا(ص) با من پیمانی بست و فرمود: ای پسر ابوطالب! ولایت بر امت من از آن توست. اگر در کمال عافیت و سلامت، تو را به ولایت خویش برگزیدند و با رضایت برخلافت تو اجماع نمودند، ولایت آن ها را برعهده بگیر و اگر برخلافت تو اختلاف کردند، آن ها را - با اختلافی که در آن افتاده اند - به حال خود واگذار.
این روایت آشکارا قلمرو مشروعیت الهی از مقبولیت مردمی را جدا نموده و بیان می کند که امیرمؤمنان به نصب الهی، ولی مردم است، اگر آن ها نیز پذیرفتند، دارای مقبولیت مردمی هم می شود و می تواند به مسئولیت های حاکم اسلامی عمل کند وگرنه، نه!
بنابراین، آن چه در این باره می توان گفت این است:
الف- این حدیث، برهان قاطعی است بر رد ادعایی که سال هاست اصلاح طلبان آن را در شیپور رسانه ها می دمند که فرقی بین مشروعیت و مقبولیت نیست و هر دوی این ها، به رای مردم است و از ظاهر استدلال جناب عالی نیز پیداست که مانند آنان فکر می کنید.
ب- چنین می نماید که حضرت عالی بر آن بوده اید که حدیث مذکور را به وضعیت امروز جامعه ایران، تطبیق دهید و از رئیس جمهور منتخب با آرای بیش از 24 میلیون و پانصد هزار بخواهید تا به سود کسی که 13 میلیون رای داشته کنار برود، چرا که جامعه دچار اختلاف شده است، شاهد این برداشت این است که از اقلیتی - که البته محترم اند - پیوسته با عنوان «مردم» یاد کردید و اکثریت مردم را به کلی نادیده انگاشتید و آن اقلیت را با نام مردم، در مقابل نظامی اسلامی قرار دادید، در حالی که این شیوه، نه شرعی است، نه قانونی و نه زیبنده چون شمایی!
افزون بر این ها شیوه مذکور در تضاد با مفاد حدیث مورد استناد است. چرا که اولا، این حدیث مربوط به بیعت و مرحله قبل از استقرار خلافت علی(ع) است نه پس از خلیفه شدن آن حضرت(ع) و دلیلش آن است که در مدت پنج سال حکومت علی(ع)، سه جنگ ناجوانمردانه بر آن امام مظلوم تحمیل شد و بخش عظیمی از یارانش، به علت خودخواهی جمود شدند و در نخیله اردوگاه زدند و آن امام نه تنها کنار نرفت بلکه افشاگرانه و محاجه گرا، سرانجام با آنها به عنوان «باغی» جنگید. پس هم در استدلال و هم در نتیجه گیری به خطا رفته اید.
ثانیاً، معنای عبارت «و ان اختلفوا علیک»، یعنی اگر اختلاف به گونه ای بود که هیچ کدام از دو جهت قابل رجحان و تکیه گاه نبود آن ها را رها کن و معنایش این نیست که حاکم دینی نباید هیچ مخالفی داشته باشد زیرا در هیچ مقطع تاریخی ای جامعه درباره انبیا و اوصیا اتفاق نظر نداشته اند و همواره عده ای از مردم، مخالف آن ذوات مقدس بوده اند.
ثالثاً، با مشخص شدن وزن سیاسی اقلیت و اکثریت، سیره عقلا و عرف جامعه، بر تبعیت از رأی اکثریت است نه بر هم زدن بازی به نفع بازنده. بنابراین متأسفانه، شما و کاندیدای ناکامتان، به جای التزام عملی به مفاد این حدیث و تبعیت از قوانین موضوعه، با تردیدافکنی و از راه های غیرقانونی و شهر آشوبی می خواهید به اهدافتان دست یابید! غافل از آن که این راه، سرابی بیش نیست!
رابعاً، اگر استناد به این حدیث، توسط جناب عالی در کنار جمله ای که در تاریخ 27 تیرماه 88 به هیئت منتخب مجلس برای پی گیری حوادث بعد از انتخابات گفته اید، فهم شود، ابعاد ماجرا بسی گسترده تر از آن است که ساده اندیشان می پندارند. شما در آن دیدار فرمودید: «موسوی به فراتر از ابطال انتخابات فکر می کند». راستی معنای این سخن ساختارشکنانه چیست و موسوی و حامیانش چه توطئه ای در سر دارند، آیا این همان انقلاب مخملی ای که تکذیب می شود، نیست؟!
متأسفانه شما از حیث عقلانیت سیاسی هم در تشخیص مصلحت بازمانده اید، و به عنوان سخنگوی اقلیتی ساختارشکن به میدان آمده اید که بدترین شرایط را برای بازی انتخاب کرده است و با عدم پای بندی به قوانین کشور و مباشرت و معاونت در جرایم بسیار، انبوهی از حامیان را از خود رانده و حمایت دشمنان کینه جوی نظام اسلامی را به دست آورده و خشم میلیون ها مجاهد انقلابی را برانگیخته است، آیا بنا دارید همه اندوخته سال های مبارزه و خدمت را به پای چنین فردی بریزید؟! از تو حیف است به این طایفه دمساز مباش!
2- جناب عالی، برای عبور از فتنه ای که بحرانش نامیده اید، پیشنهادهایی مطرح کرده اید:
2-1- آزادی زندانیان ماجرای اخیر،
2-2- دلجویی از آسیب دیدگان اخیر،
2-3- رعایت آزادی رسانه ها براساس قانون،
2-4- انعکاس نظرات دوطرف در صدا و سیما،
2-5- دلجویی از علمایی که در جریان انتخابات دلگیر شده اند.
درباره این فقرات نیز سؤالاتی مطرح است:
یکم، شما خوب می دانید که در جریان تظاهرات غیرقانونی روزهای اخیر، اعمال فراوانی صورت گرفته که وفق مواد و تبصره های متعدد قانون مجازات اسلامی، در مجرمانه بودن آن ها، نباید تردید کرد؛ عناوینی چون «اخلال در نظم و آسایش عمومی و ممانعت از کسب و کار مردم»، «محاربه و افساد فی الارض»، «قتل و جرح نفوس محترم»، «احراق و تخریب و غارت اموال عمومی و خصوصی و حتی آتش زدن خانه خدا (مسجد) و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی»، «همکاری با بیگانگان و توطئه علیه امنیت ملی.»
حال سؤال این است، آیا زندانیانی که یا خود به این جرائم اعتراف کرده، یا در حال ارتکاب جرم دستگیر شده یا قرائن و شواهد قطعی مانند کشف ابزار جرم در منازل و محل کارشان، دال بر مجرمیت آنهاست، براساس کدام منطق حقوقی باید آزاد شوند؟ بلی بی گناهان نباید دستگیر می شدند و اگر موردی بوده سریعا باید آزاد می شد، ولی می دانید که تاکنون این گونه افراد شناسایی و آزاد شده اند، لذا مصداق سخن شما زندانیانی است که غالبا مرتکب اعمال مجرمانه شده یا لااقل متهم به آن هستند!

                          
سؤال دیگر این که شما در خطبه های نمازجمعه، هیچ گاه از اغتشاشگران و اراذل و اوباش، سخنی به میان نیاوردید و تنها از دو گزینه مردم و نظام سخن گفتید، براستی آیا جناب عالی آشوبگران را مردم و اکثریتی را که به رقیب شما رای داده اند، مردم نمی دانید؟!
دوم، سخن از دلجویی آسیب دیدگان اخیر به میان آورده اید، حال باید معلوم شود که آیا 8 تن بسیجی مظلوم و افزون بر 400 تن نیروی انتظامی که به دست اغتشاشگران شهید و مجروح گردیده و کسبه و مردم عادی که مغازه، خانه و موتورسیکلت و ماشین های آنان به آتش کشیده شده را جزو آسیب دیدگان می دانید یا خیر؟ اگر می دانید چرا نامی از اینها نبردید، آیا چون اینان، طرفداران نظام حاکم هستند، باید به جرم دفاع از آن، جان و مالشان به آتش کشیده شود و حق دادخواهی ندارند؟!
سوم، رعایت آزادی رسانه ها براساس قانون، سخن متینی است ولی بایدثابت شود که کدام رسانه برخلاف قانون از فعالیت منع شده است تا رفع ممنوعیت گردد. قاعدتا نباید انتظار داشته باشید، رسانه هایی که برخلاف قانون مطبوعات عمل می کنند، مورد مواخذه قرار نگیرند، گذشته از این که هم اکنون بیشترین تبلیغ علیه نظام توسط همین رسانه ها صورت می گیرد.
چهارم، انعکاس دیدگاههای دو طرف در صداوسیما مشروط به پذیرش منطق گفت وگو، پیشنهاد خوبی است ولی حتما فراموش نکرده اید که صداوسیما رسما به آقای موسوی همین پیشنهاد را ارائه کرد ولی وی از پذیرفتن آن سر برتافت و اعلام نمود: تنها در صورتی حاضر است در تلویزیون سخن بگوید که مجری ای وجود نداشته باشد و برنامه نیز به طور زنده پخش گردد!
پنجم، سخن از دلجویی علمایی که در جریان انتخابات دلگیر شده اند، بسیار عجیب است، نه از آن رو که نباید حرمت آن بزرگان پاس داشته شود بلکه از آن جهت که کسانی، اکنون مدافع حریم آن استوانه های فقاهت و تقوا شده اند که سابقه جسارت به علمای بزرگوار را در پرونده خود و همفکرانشان دارند. حتما فراموش نکرده اید که در دوران سازندگی در زیر زمین مدرسه دارالشفای قم چه کسی به مقام شامخ مرجعیت جهان تشیع، حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی (رحمه الله علیه) جسارت روا داشت!
حتما به خاطر دارید که کتاب موهن «کاووشی درباره روحانیت» توسط چه کسی نوشته شده و توسط چه موسسه ای به چاپ رسید و رئیس و هیات امنای آن اکنون در چه جبهه ای قرار دارند؟
جالب است، در این گردهمایی سردمدار حمایت از سخنان روحانی مخلص و محترم جناب استادی شده و بیانیه در حمایت از معظم له تهیه می کنند که قبلاً به بهانه های واهی به برخی از مراجع معظم تقلید جسارت نموده اند.
ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام!
آیا به خاطر دارید که در دوران اصلاحات و توسعه سیاسی که حضرت عالی آن را دوران نکبت می نامیدید، چه اهانت هایی نثار علما و بزرگان روحانیت شد و جناب عالی مصلحت را در سکوت می دانستید. به عنوان نمونه:
در مطبوعات اصلاح طلبان نوشتند:(2)
1-«روحانیت، قشری گرا و انحصارطلب است، آن ها عوام پرور و مقلدپرورند، نه عاقل پرور» (روزنامه ایران، 18 شهریور 77، ص10)
2- «روحانیت در طول تاریخ ایران، سرسپرده مراکز قدرت بوده اند و مبارزان آن ها انگشت شمارند» (روزنامه صبح امروز، 3 دی 77، ص 6)
3-«قلم فقهاء در طول تاریخ، آغشته به خون آزاداندیشان بوده است» (روزنامه جهان اسلام، 6 دی 77، ص6)
4-«مردم ایران، ثابت کرده اند که در مسائل سیاسی از رهبران مذهبی و مراجع، خط نمی گیرند» (روزنامه نشاط، 71 اسفند 77، ص7)
5- «حکومت روحانیان، عامل عقب ماندگی جامعه است» (روزنامه خرداد، 1 تیر78، ص6)
6- «روحانیت، جماعتی ساده دل و فریب خورند و تحلیل سیاسی ندارند» (هفته نامه توانا، 52 مرداد78، ص11).
با این اوصاف، آیا تصور می کنید روحانیت، فریب ساختارشکنانی را می خورد که خط قرمزهای نظام را زیر پا نهاده و با قانون شکنی و گستاخی معاون یا مباشر در جرائم کثیر هستند و کاخ سفید، رئیس رژیم اشغالگر قدس، و روسای دول انگلیس، آلمان، ایتالیا و... از آنان حمایت می کنند.
روحانیت، قرن هاست که فریاد زده اند، ولی فقیه، حجت امام زمان(عج) است و انکار سخن او و فصل الخطاب بودن او، انکار امام زمان(عج) و بغی بر او بغی بر ولی الله الاعظم است، حال چه باعث شده که تصور کنید این بلندمرتبگان از عقاید و سلوک دینی خود دست بردارند و پیرو سیاست بازان ساختارشکنی شوند که هیچ مشروعیتی برای فقاهت و روحانیت قایل نیستند. ملاحظات بسیار دیگری درباره سخنان شما وجود دارد ولی به همین میزان بسنده می کنیم؛ در خانه اگر کس است یک حرف بس است.
والسلام علی من اتبع الهدی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- ابن طاووس، کشف المحجه لثمره المهجه ، ص 248-942.
2-آزادی یا توطئه (نگاهی به کارنامه مطبوعات شبهه افکن) ص76-86.
یاحق

 

به نقل از: حرفهای دل یک جوان ایرانی


توضیح کامل در مورد کشته شدن ندا آقا سلطان

ارسال شده توسط مرتضی در 88/5/8:: 12:49 عصر

در حالی که برخی منابع قضاییخبر برگزاری دادگاه متهمین آشوب‎های اخیر را در روزهای آینده قطعی دانسته‌اند، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) به عنوان یکی از نیروهای اصلی عمل کننده در مقابله با این آشوب‎ها، روز گذشته در جمع تعدادی از دانشجویان از برخی زوایای آشوب‎های اخیر پرده برداشت.

به گزارش رجانیوز، سردار عبدالله عراقی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در جمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران، با اشاره به کشته شدن ندا آقا سلطان گفت: این حادثه در یکی از خیابان‌های فرعی اتفاق افتاد و هیچ کدام از نیروهای بسیج یا انتظامی در متن حادثه حضور نداشتند، البته نوع فیلمبرداری قتل ایشان نشان می‌دهد که حادثه کاملا برنامه‌ریزی شده بود.

عراقی در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسید نقش سپاه در برخورد با اغتشاش‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری چه بود، گفت: سپاه پاسداران و بسیج بر اساس تعریف قانون اساسی، حافظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن هستند و هر کجا انقلاب تهدید شود، سپاه و بسیج بر اساس فرمان رهبری وارد صحنه می‌شوند.

وی با تعریف سه وضعیت "سفید " (امنیت و آرامش کامل)، "زرد " (اغتشاشات و ناآرامی‌هایی صورت می‌گیرد اما نیروی انتظامی می‌تواند با اغتشاش مقابله کند) و "قرمز " (شرایطی که دامنه اغتشاش‌ها در شهر گسترش یابد، ادارات دولتی، بانک‌ها و تأسیسات شهری تهدید شود و نیروی انتظامی به تنهایی نتواند با اغتشاشگران برخورد کند) در وضعیت نظم و امنیت شهر گفت: در حوادث اخیر ریاست جمهوری ما شاهد هر سه وضعیت در تهران بودیم، البته علیرغم تجمعات طرفداران نامزدها تا شب 21 خرداد آرامش کامل بر فضای شهر تهران مستولی بود.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه پیش‌بینی‌های ما از سه وضعیت "برد موسوی "، "برد احمدی نژاد " و "کشیده شدن انتخابات به دور دوم " خارج نبود، اظهار داشت: البته مصاحبه‌ای که آقای موسوی در روز انتخابات انجام داد و در رسانه‌های غربی بازتاب وسیعی داشت، القای نادرست پیروزی به طرفدارانش بود.

سردار عراقی بروز اغتشاش‌ها و ناآرامی‌ها را در شرایطی که پیروزی در انتخابات به طرفداران القا می‌شود، طبیعی خواند و گفت: متاسفانه گروه طرفداران آقای موسوی با القای شبهه، شعار می‌دادند که باخت موسوی یعنی تقلب در انتخابات! و طرفداران آقای موسوی باور کردند که اگر در انتخابات پیروز نشوند حتماً غل و غشی در جریان‌ برگزاری آن اتفاق افتاده است، اما برآوردهای نمایندگان نامزدها و نهادهای مختلف نتیجه دیگری را نشان می‌داد. این برآوردها حاکی از تفوق آرای موسوی در تهران و برتری رأی احمدی نژاد در کشور داشت.

وی با اشاره به تجمعات طرفداران موسوی در روز 22 خرداد گفت: وقتی هواداران این نامزد فهمیدند رأی نامزد مورد علاقه‌شان کمتر است عصر جمعه شروع به تجمع مقابل وزارت کشور کردند و آتش‌زدن سطل‌های زباله و تخریب بانک‌ها از همان روز کلید خورد. این درگیری‌ها عصر روز 23 خرداد هم ادامه داشت اما این مرحله وضعیت "زرد " بود که وظیفه مقابله با آن برعهده نیروی انتظامی بود.

فرمانده بسیج تهران در ادامه حضور نیروهای بسیج در ناآرامی‌ها را مشروط به تقاضای کتبی نیروی انتظامی و مصوبه شورای عالی امنیت ملی دانست و گفت‌: عصر روز 23 خرداد با گسترش دامنه اغتشاشات، نیروی انتظامی تقاضای ورود نیروهای بسیج را مطرح کرد که ما نیز تعدادی از بسیجیان را اختصاص دادیم و زیر نظر نیروی انتظامی وارد عمل شدند.

سردار عراقی افزود: با گسترش درگیری‌ها در روز 24 و 25 خرداد، نیروی انتظامی اعلام کرد بسیج باید وارد عمل شود که پیرو آن بسیج روز 26 خرداد به ماجرا ورود پیدا کرد و از روز 27 خرداد تهران به طور کامل به فضای امن بازگشت.

فرمانده بسیج تهران با اشاره به حمله اغتشاشگران به پایگاه 117 بسیج در خیابان آزادی و پایگاه‌های درگیر در تهران گفت: اسناد موجود نشان می‌دهد 5 هزار نفر در سه و نیم ساعت به یک حوزه بسیج (پایگاه 117) حمله کردند، به طوری که در چند ساعت حجم انبوهی از سنگ و شیشه به ضخامت 70 سانت کف حیاط این حوزه را پوشاند.

وی با بیان این که استعداد نیروی انسانی حاضر در پایگاه 117 کم بود، اما صدها قبضه سلاح در این مقر وجود داشت، گفت: من در مکالمه‌ای که با فرمانده این حوزه داشتم گفتم درهای پایگاه‌ را ببندید و خودروی پایگاه را به سمت در هل بدهید تا در دید معترضان هم نباشید اما متأسفانه معترضان نرده‌ها را کندند، در را شکستند و خودروی بسیج را آتش زدند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: من به نیروهای آن جا دستور دادم درها را از داخل ببندند و به پشت بام بروند. فرمانده حوزه ما، آن جا برای متفرق کردن مردم 300 گلوله مشقی شلیک کرد (صداهای معترضان در فیلم مشهود است که می‌گویند گلوله‌ها مشقی است) ‌اما متأسفانه برخی از معترضان با وجود فریاد فرمانده بسیج که می‌گوید این جا پایگاه نظامی است به سمت اسلحه خانه هجوم آوردند که دو نفر کشته شد. در حالی که اگر درایت و صبوری فرمانده ما نبود احتمال گسترش فاجعه می‌رفت.

سردار عراقی افزود: من همانجا به فرمانده پایگاه 117 گفتم اگر همه‌تان شهید شوید مراقب باشید به مردم تلفاتی وارد نشود.

وی کشته شدن یک مادر و فرزندش در این حادثه را بی‌ارتباط با تیر‌اندازی‌های نیروهای بسیج خواند و گفت: شواهد و قرائن و نظر کارشناس قضایی نشان می‌دهد زاویه‌ای که گلوله از محل شلیک به تن مادر و فرزندش اصابت کرده با زاویه تیراندازی نیروهای ما کاملا متفاوت است، البته ما در همین حادثه 10 قبضه سلاح از منافقین کشف و ضبط کردیم.

فرمانده بسیج تهران در پاسخ به سوالی رفتار غفلت زده‌ها بعد از فصل الخطاب مقام معظم رهبری را یادآور شد و گفت: متأسفانه روز 30 خرداد، آن گروه سیاسی بسیار دیر اقدام لغو تجمع کرد و جمعیتی در حدود 10 هزار نفر در خیابان انقلاب و مناطق اطراف شکل گرفت که با وجود تذکر ناجا و بسیج جمعیت به حضور خود در خیابان‌ها اصرار داشت.

وی افزود: برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک آور استفاده شد و وقتی جمعیت به سمت کارگر شمالی هجوم آوردند باران سنگ و کلوخ که قبلا به صورت سازماندهی شده به نقاظ درگیری و پشت‌بام‌ها انتقال یافته بود بر سر نیروهای بسیج باریدن گرفت که طی آن 600 نفر از نیروهای ما دچار جراحت شدند که از این تعداد هنوز 200 نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند.

سردار عراقی با اشاره به کشته شدن ندا آقا سلطان در جریان اغتشاش‌های بعد ازانتخابات گفت: این حادثه در یکی از خیابان‌های فرعی اتفاق افتاد و هیچ کدام از نیروهای بسیج یا انتظامی در متن حادثه حضور نداشتند، البته نوع فیلمبرداری قتل ایشان نشان می‌دهد که حادثه کاملا برنامه‌ریزی شده بود.

وی درباره آمار شهدای بسیج در حوادث اخیر تهران گفت: تاکنون 9 نفر از نیروهای بسیجی به شهادت رسیده‌اند و برخی دیگر نیز در وضعیت وخیم به سر می‌برند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ افزود: همان طور که بزرگان ما گفتند این فتنه، فتنه عظیمی بود و تشخیص حقایق را برای بسیاری از سیاسیون، علمای بزرگ و خدمتگذاران به انقلاب و دفاع مقدس سخت کرد.
سردار عراقی تاکید کرد: ما با کسی تعارف نداریم و هر کس که جلوی نظم بایستد با او برخورد می‌کنیم.

وی در ادامه به وارونه جلوه دادن حقایق در رسانه‌های خارجی پرداخت و گفت: با توجه به گسترش ماهواره‌ها، دشمن به راحتی اراده‌اش را در خانه‌های ما اعمال می‌کند در حالی که متأسفانه میزان روشنگری رسانه‌های ما ناکارآمد و عملیات روانی دشمن قوی است.


منافقین در حال نابودی!

ارسال شده توسط مرتضی در 88/5/8:: 12:48 عصر

درپی بروزدرگیری دراردوگاه اشرف که به زخمی شدن دهها تن منجر شد ،‌ منابع رسمی عراق ازکنترل کامل این اردوگاه بدست نیروهای عراقی خبر دادند.

به گفته این منابع نیروهای ضد شورش عراق از اردوگاه اشرف در شمال شرق بغداد خارج شده اند و نظامیان ارتش عراق در این اردوگاه مستقر شده اند.

در این درگیری ها بیش از صد نفر از نیروهای عراقی زخمی و 50 تن از عناصر گروهک تروریستی منافقین بازداشت شدند.

نیروهای عراقی از طریق مذاکره خواهان ورود مسالمت آمیز به این اردوگاه بودند اما با مخالفت و منافقین روبرو شدند.

دو گردان از سربازان و نیروهای پلیس عراق در راستای کنترل امنیت و ایجاد مرکز پلیس و پست بازرسی به این منطقه آمدند و به دستور نوری مالکی ـ نخست‌ وزیر عراق وارد اردوگاه اشرف شدند.

علی دباغ سخنگوی دولت عراق اعلام کرد این ورود از طریق حمله صورت نگرفته است و مقر اشرف ، جزیره جداگانه ای نیست و جزیی از عراق است و هم اکنون امنیت داخلی آن در دست عراقی‌هاست.

عسگری سخنگوی وزارت دفاع عراق هم تصریح کرد عناصر گروهک منافقین حق ندارند نسبت به ورود نیروهای عراقی به اردوگاه اشرف اعتراض کنند و باید تسلیم حاکمیت کشور عراق باشند.

منافقین مدعی شدند در درگیری‌ میان نیروهای امنیتی با اعضای این گروهک چهار تن از اعضای گروهک کشته شدند این در حالی است که منابع عراقی این اتهام را رد کردند.

دولت عراق در نظر دارد اردوگاه اشرف را که حدود دو دهه مقر اعضای گروهک تروریستی منافقین بوده است را تعطیل کند و این افراد را یا به ایران بازگرداند و یا به کشور سومی منتقل کند.

این گروهک تروریستی از دهه 80 پادگان نظامی اشرف را در حدود صد کیلومتری شمال شرق بغداد و در فاصله 80 کیلومتری با مرز ایران به عنوان مقر خود برگزید.این اردوگاه را صدام رئیس جمهور مخلوع عراق در اختیار گروهک منافقین قرار داده بود.

منافقین علاوه بر اقدامات تروریستی علیه ملت ایران با رژیم دیکتاتوری بعث در جنایت ضد ملت عراق از جمله کشتار عراقی ها در انتفاضه شعبانیه در سال1991میلادی همکاری داشتند.

آمریکا با ابراز نگرانی تلویحی از این رویداد اعلام کرد اوضاع را به دقت زیر نظر دارد تا اطمینان یابد که با ساکنان اردوگاه اشرف مطابق تضمین‌های داده شده عراق ‌رفتار می‌شود.

آمریکا با اینکه این گروهک را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داده است اما بعد از اشغال عراق در سال2003میلادی عناصر مقر اشرف را که حدود سه هزار و پانصد نفر هستند تحت حمایت خود قرار داد.

ورود عراقی ها به مقراشرف با سفر ناگهانی گیتس وزیر دفاع آمریکا به بغداد هم‌زمان بود و ژنرال اودیرنو فرمانده‌ نیروهای آمریکایی در عراق اعلام کرد نیروی نظامی آمریکا از پیش هیچ هشداری را در این باره دریافت نکرده بودند.

تعداد کثیری از اعضای گروهک منافقین برای بازگشت به ایران آمادگی خود را اعلام کردند اما خواهان دریافت تضمین هایی هستند.

به گفته منابع عراقی هیات‌های ایران و عراق در این باره مذاکره کردند و سازوکارهای بازگشت این اعضا را در حال بررسی دارند.

به گفته این منابع بیش از900 تن از عناصر این گروهک ، دارای تابعیت و اقامت در کشورهای اروپایی و غربی هستند که دولت عراق با سفارتخانه‌های 12 کشور اروپایی برای بازگشت این افراد به اروپا در حال رایزنی است.


منافقین در حال نابودی!

ارسال شده توسط مرتضی در 88/5/8:: 12:47 عصر

درپی بروزدرگیری دراردوگاه اشرف که به زخمی شدن دهها تن منجر شد ،‌ منابع رسمی عراق ازکنترل کامل این اردوگاه بدست نیروهای عراقی خبر دادند.

به گفته این منابع نیروهای ضد شورش عراق از اردوگاه اشرف در شمال شرق بغداد خارج شده اند و نظامیان ارتش عراق در این اردوگاه مستقر شده اند.

در این درگیری ها بیش از صد نفر از نیروهای عراقی زخمی و 50 تن از عناصر گروهک تروریستی منافقین بازداشت شدند.

نیروهای عراقی از طریق مذاکره خواهان ورود مسالمت آمیز به این اردوگاه بودند اما با مخالفت و منافقین روبرو شدند.

دو گردان از سربازان و نیروهای پلیس عراق در راستای کنترل امنیت و ایجاد مرکز پلیس و پست بازرسی به این منطقه آمدند و به دستور نوری مالکی ـ نخست‌ وزیر عراق وارد اردوگاه اشرف شدند.

علی دباغ سخنگوی دولت عراق اعلام کرد این ورود از طریق حمله صورت نگرفته است و مقر اشرف ، جزیره جداگانه ای نیست و جزیی از عراق است و هم اکنون امنیت داخلی آن در دست عراقی‌هاست.

عسگری سخنگوی وزارت دفاع عراق هم تصریح کرد عناصر گروهک منافقین حق ندارند نسبت به ورود نیروهای عراقی به اردوگاه اشرف اعتراض کنند و باید تسلیم حاکمیت کشور عراق باشند.

منافقین مدعی شدند در درگیری‌ میان نیروهای امنیتی با اعضای این گروهک چهار تن از اعضای گروهک کشته شدند این در حالی است که منابع عراقی این اتهام را رد کردند.

دولت عراق در نظر دارد اردوگاه اشرف را که حدود دو دهه مقر اعضای گروهک تروریستی منافقین بوده است را تعطیل کند و این افراد را یا به ایران بازگرداند و یا به کشور سومی منتقل کند.

این گروهک تروریستی از دهه 80 پادگان نظامی اشرف را در حدود صد کیلومتری شمال شرق بغداد و در فاصله 80 کیلومتری با مرز ایران به عنوان مقر خود برگزید.این اردوگاه را صدام رئیس جمهور مخلوع عراق در اختیار گروهک منافقین قرار داده بود.

منافقین علاوه بر اقدامات تروریستی علیه ملت ایران با رژیم دیکتاتوری بعث در جنایت ضد ملت عراق از جمله کشتار عراقی ها در انتفاضه شعبانیه در سال1991میلادی همکاری داشتند.

آمریکا با ابراز نگرانی تلویحی از این رویداد اعلام کرد اوضاع را به دقت زیر نظر دارد تا اطمینان یابد که با ساکنان اردوگاه اشرف مطابق تضمین‌های داده شده عراق ‌رفتار می‌شود.

آمریکا با اینکه این گروهک را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داده است اما بعد از اشغال عراق در سال2003میلادی عناصر مقر اشرف را که حدود سه هزار و پانصد نفر هستند تحت حمایت خود قرار داد.

ورود عراقی ها به مقراشرف با سفر ناگهانی گیتس وزیر دفاع آمریکا به بغداد هم‌زمان بود و ژنرال اودیرنو فرمانده‌ نیروهای آمریکایی در عراق اعلام کرد نیروی نظامی آمریکا از پیش هیچ هشداری را در این باره دریافت نکرده بودند.

تعداد کثیری از اعضای گروهک منافقین برای بازگشت به ایران آمادگی خود را اعلام کردند اما خواهان دریافت تضمین هایی هستند.

به گفته منابع عراقی هیات‌های ایران و عراق در این باره مذاکره کردند و سازوکارهای بازگشت این اعضا را در حال بررسی دارند.

به گفته این منابع بیش از900 تن از عناصر این گروهک ، دارای تابعیت و اقامت در کشورهای اروپایی و غربی هستند که دولت عراق با سفارتخانه‌های 12 کشور اروپایی برای بازگشت این افراد به اروپا در حال رایزنی است.


خودشون هم همدیگرو خراب میکنن!...

ارسال شده توسط مرتضی در 88/5/7:: 5:12 عصر
به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی "واشنگتن‌پست "، در شماره امروز خود نوشت: از آغاز ناآرامی‌های ایران تعدادی از دیپلمات‌های انگلیسی به اتهام دامن‌زدن به ناآرامی‌های ایران دستگیر شده‌اند.
البته نویسنده این روزنامه به این نکته توجه نداشت که دستگیر شدگان سفارت انگلستان همگی از کارمندان محلی این سفارتخانه بوده و در عرف حقوق بین‌الملل دیپلمات محسوب نمی‌شوند.
واشنگتن پست در ادامه آورد: "مهرزاد بروجردی " رئیس مطالعات خاورمیانه در دانشگاه "سیراکوز " آمریکا درباره نفوذ انگلیس اعلام کرد: انگلیس، استاد فریب‌های سیاسی محسوب می‌شود به شکلی که آمریکا در مقابل این کشور به عنوان یک نوآموز به نظر می‌رسد.
این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود نوشت: نفوذ انگلیس در به قدرت رساندن رضا شاه در سال 1921 و همچنین 20 سال بعد در پائین کشیدن وی از قدرت کاملا مشهود بود.‌نخبگان[سیاسی] در مورد نفوذ و دخالت انگلیس در ایران بارها رایزنی‌ کرده‌اند؛انگلیس نیز اعتراف کرد که در برکناری "دکتر مصدق " نخست‌وزیر وقت ایران در سال 1953 به آمریکا کمک کرده است. آمریکا پس از جنگ جهانی دوم در ایران نفوذ بیشتری پیدا کرد اما نقش انگلیس در پشت صحنه همچنان باقی ماند.
واشنگتن‌پست افزود: نفوذ انگلیس در سیاست‌خارجه آمریکا نیز مشاهده شده است. برخی از اعضای پارلمانی آمریکا اعلام کردند که متن سخنرانی "محور شرارت " "جرج بوش " رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال 2002، توسط انگلیس نوشته شده بود زیرا مقامات آمریکایی از نوشتن چنین نطقی ناتوان هستند و حتی نمی‌توانند درباره این مسئله بیاندیشند.
به نوشته این روزنامه آمریکایی، سرویس خبری "بی‌بیِ‌سی " نیز در سال 1941 در ایران به وجود آمد تا به سرنگونی رضا شاه کمک کند، اما پس از آن به دلیل نقشی که در تاریخ ایران تا امروز داشته است، هم‌اکنون نیز مورد انتقاد قرار دارد.
"دیک دیویس " پروفسور ادبیات فارسی در دانشگاه ایالت اوهایو نیز در راستای نفوذ انگلیس اعلام کرد:هم‌اکنون به نظر می‌رسد که کانال ارتباطی جدیدی را افتتاح کرده است و تلاش خود را به کار گرفته تا انقلاب جدیدی را در ایران به وجود آورد.
آمریکا و سازمان جاسوسی آن "سیا " درباره "کودتای 28 مرداد " نقش فعالی را ایفا کرد و همکاری‌های نزدیکی را با ماموران اطلاعاتی انگلیس در ایران داشت. اگر چه نفش آمریکا در توطئه‌گری علیه ایران به دیرپایی انگلیس نیست، اما تاثیرات آنها در فتنه‌های قرن معاصر قابل چشم‌پوشی نیست و آمریکایی‌ها به خوبی توانسته‌اند جایگزین خوبی برای انگلیس باشند.
انگلیس در دهه‌های اخیر بسیاری از فتنه‌انگیزی ها را به نمایندگی از آمریکا در ایران رهبری می‌کند.

اهانت احمقانه رژیم سعودی

ارسال شده توسط مرتضی در 88/5/7:: 5:10 عصر

عربستان سعودی که جزو کشورهای به ظاهر اسلامی است در جدیدترین اقدام مبنی بر نشان دادن ماهیت خود چندین میمون را در اطراف غار حرا رها ساخت! این توهین غیر قابل اغماض است.

میمون‌های رها شده در اطراف غار حرا

میمون‌های رها شده در اطراف غار حرا

 

قابل ذکر است که سعودیها از نظر انسانی خود را نشان داده اند و اکنون که همجنسان خود را در اطراف غار حرا رها ساخته اند خوشحالی بسیاری در وجودشان افروخته شده!!!( سگ از اینا باشرف تره!)

 


جنگ سایبری چیست؟ چه اهدافی دارد؟ ( شرح کامل)

ارسال شده توسط مرتضی در 88/5/7:: 5:1 عصر
اشغالگری کشورها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس، حمیدرضا مقدم‌فر مدیر عامل خبرگزاری فارس که بعدازظهر امروز سه‌شنبه در نشستی با موضوع “بررسی جنگ سایبری “‌ در برنامه سپهر سیاست شبکه چهارم سیما با حضور حسن عابدینی کارشناس مسائل رسانه حضور یافته بود، با اشاره به توسعه فضای سایبری در دنیا گفت: بحث توسعه فضای سایبری، به فضای هژمونی امروز دنیا برمی‌گردد که تغییر این رویکرد وابسته به تکنولوژی و استفاده از آن در جنگ نرم است.

 

* ماهواره و اینترنت سربازان اشغال کشورها از سوی سلطه‌گران

وی با بیان اینکه تغییر جنگ سخت به جنگ نرم، ابزاری می‌خواهد که تکنیک‌های آن به فضای سایبری باز می‌گردد، افزود: امروز استفاده از فضای سایبری ابزاری است برای ورود به جنگ نرم؛ چرا که نظام سلطه برای اینکه اراده خود را حاکم کند، امروز نیازی به لشکرکشی نمی‌بیند تا از جنگ سخت استفاده کند بلکه در حوزه سایبر فضای ماهواره‌ای و اینترنت سربازانی هستند که برای اشغال یک کشور نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

مقدم فر با تاکید بر اینکه در جنگ نرم، اشغالگری نیاز به حضور فیزیکی ندارد، ‌ادامه داد: اشغالگری در جنگ نرم از طریق، تغییر بر افکار و اندیشه‌ها صورت می‌گیرد و روشن است که نظا‌م‌های سلطه‌گر برای اینکه حاکمیت خود را اعمال کند، امروز با استفاده از این ابزار به راحتی می‌تواند از تغییر اندیشه‌ها، رفتار مردم را در یک کشورها در دست بگیرند.

 

* جنگ سایبری؛ جنگ کم‌هزینه و موثر

وی با یادآوری این مطلب که در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم، نظام‌های سلطه‌گر در بسیاری از کشورها از این طریق توانستند حاکمیت خود را اعمال کنند، خاطرنشان کرد که جنگ سایبری،‌ جنگی است کم‌هزینه، موثر و با سرعت که عملیات آن به سرعت انجام می‌شود.

مدیر عامل خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه در فضای کشور ما جنگ نرم همان چیزی است که سال‌ها پیش از این رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به عنوان جنگ فرهنگی و نیز ناتوی فرهنگی یاد کردند، تاکید کرد: مهمترین ابزار جنگ نرم، امروز در فضای سایبری تعریف می‌شود که در مقاطع مختلف از جمله انتخابات اخیر حجم عمده‌ای از آن را مشاهده کردیم که تجربه بسیار قیمتی و البته پرهزینه‌ای برای نظام اسلامی بود.

وی با بیان اینکه در انتخابات اخیر تجربه خوبی در این زمینه کسب کردیم، به نمونه‌ای از آن اشاره کرد و گفت: نظام‌های سلطه‌گر از تمام ابزار سایبری خود همچون شبکه‌های ماهواره‌ای و نیز هزاران سایت در انتخابات اخیر به خوبی استفاده کردند که در این میان اشخاصی هم به صورت معین بودند که به مدیریت و مهندسی این موضوع می‌پرداختند.

 

* رسانه‌ها باید ابعاد و ابزار جنگ سایبری را برای مردم تبیین کنند

مقدم فر تاکید کرد ‌که از این تجربه باید رسانه‌ها بخصوص رسانه ملی استفاده کرده و ابعاد و ابزار مختلف این جنگ را برای مردم تبیین کنند.

این کارشناس مسائل استراتژیک درباره میزان موفقیت‌ راهبردها و نیز پدافندهای نهادهای مسئول در حوزه جنگ سایبری اظهار داشت: خیلی در این موضوع کار نکردیم و هم اکنون با چالش‌های اساسی در این زمینه مواجه هستیم. اگرچه تهاجمات سایبری دشمنان نتیجه دلخواه آنان را در ایران در بر نداشت، اما می‌بایست پیش از این خود را برای هجمه‌ها و تهاجمات در جنگ سایبری آماده می‌کردیم.

وی مولفه‌های فضای جنگ سایبری را فرازمانی، فرامکانی و فراقانونی بودن آن دانست و در عین حال اضافه کرد: در فضای جنگ سایبری دشمنان هر کاری بتوانند انجام می‌دهند و حتی اصول حرفه‌ای و کلاسیک رسانه‌ای را در این فضا زیر پا می‌گذارند.

مقدم فر با اشاره به اینکه فضای سایبری فضای نرم و تاثیرگذاری است، به اظهارات یکی از استراتژیست‌های آمریکایی مبنی بر اینکه “فضای سایبر و تاثیرگذاری‌اش بر ایران متکی بر استراتژی قورباغه است “، اشاره کرد و گفت: مدتی قبل نیز رایس در سیاست کلان ایالات متحده در مقابل جمهوری اسلامی ایران نیز این استراتژی را مطرح کرد؛ یعنی در عمق فضای سایبر به گونه‌ای عمل می‌کند که مردم زمانی متوجه این تهدید می‌شوند که کار از کار گذشته است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در ایران ?? میلیون کاربر اینترنتی داریم و بیش از ??? هزار وبلاگ و وب سایت نیز وجود دارند که بیش از نیمی از آن هم اکنون فعال هستند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران پس از آمریکا و ژاپن سومین کشور در جهان از نظر وجود وبلاگ و وب‌سایت است که باید از این فرصت به نحو خوب استفاده کرد.

 

* انتخابات اخیر نشان داد که در حوزه سایبر با جنگی تمام عیار مواجه هستیم

وی در ادامه با بیان اینکه مدت‌ها است که وارد جنگ سایبری شده‌ایم و این انتخابات اخیر نشان داد که در این حوزه با یک جنگ تمام عیار مواجه هستیم، بیان داشت: در این انتخابات تمام توان دشمن در حوزه سایبر متوجه ایران اسلامی شد و آنها از همه تاکتیک‌ها و تکنیک‌های خود در فضای سایبر علیه ما استفاده کردند از این رو هنوز به خوبی در این زمینه آماده نشده‌ایم و باید مراکز و مسئولین مربوطه کارهای فراوانی در این زمینه انجام دهند.

مقدم فر با اشاره به هجمه و حمله هکرها به فضای سایبری کشورمان در انتخابات اخیر، گفت: در این مقطع ما در این زمینه پدافند نداشتیم از این رو از بسیاری از قسمت‌ها آسیب دیدیم که این آسیب‌ها را هنوز نظام اسلامی به طور کامل از خود دور نکرده است.

وی یکی از شیوه‌ها و ابزارهای جنگ سایبری را حمله هکرها به سایت‌ها تاثیر گذار در یک کشور برشمرد و افزود: در انتخابات اخیر هکرهایی سایت‌های تاثیر گذار و اصلی کشورمان را هک کردند و بعضا موجب تعطیلی رسانه‌هایی شدند که اخبار، اطلاعات و روایات‌های درست را از انتخابات ایران به دنیا مخابره می‌کردند.حتی برخی از هکرها سایت‌هایی را آماده و جایگزین سایت‌های هک شده کردند و یا با عناوین سایت‌های هک شده آمدند و اطلاعات خلاف و دروغ را ارسال کردند.

 

* باید در حوزه جنگ سایبری پدافند داشته باشیم

این کارشناس مسائل رسانه با تاکید بر اینکه در حوزه جنگ سایبری باید خود را آماده کنیم و نسبت به آن پدافند داشته باشیم، اظهار داشت: در نگاهی مختصر متوجه می‌شویم که صدها سایت و شبکه‌های ماهواره‌ای و خبری همانند BBC فارسی و CNN آسیب‌هایی را به فضای افکار عمومی کشورمان در انتخابات اخیر ایجاد کردند.

وی در ادامه به اقدامات تیم رصد سایبری سپاه در کشف و منهدم کردن شبکه‌های اینترنتی ضد اخلاقی و ضد دینی در فضای اینترنتی کشورمان اشاره کرد و گفت:‌ در این سالیان نهادهایی همچون سپاه پاسداران اقدامات موثری را در تهاجمات سایبری انجام داده‌اند که ظرفیت بزرگی محسوب می‌شود؛ اگرچه به خوبی از این فرصت‌ها استفاده نشده است.

مقدم فر با بیان اینکه همانطور که در زمینه‌های مختلف علمی پیشرفت‌های گسترده‌ای داشتیم و جوانان توانسته‌اند در این مراحل به رشد و تعالی برسند، در زمینه مقابله با تهاجمات سایبری استعدادهای فوق‌العاده‌ای در کشور داریم، گفت: انهدام سایت‌های ضداخلاقی و ضددینی در فضای اینترنت که از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت توسط یک سری نیروهای جوان، علمی، محقق و پژوهشگر صورت پذیرفت که همانند جوانانی که در علومی مانند هسته‌ای و نانوتکنولوژی خوش درخشیدند در فضای سایبری نیز این جوانان خود را نشان دادند.

مدیر عامل خبرگزاری فارس در تشریح مقابله با تهاجمات سایبری دشمنان نیز اظهار داشت: گام اول درا ین زمینه خارج شدن از انفعال است چرا که ما در کشورمان فرصت‌های خوبی داریم و باید از صاحبان فکر و اندیشه که سرمایه‌های بزرگی در این زمینه هستند، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حالی که در دنیای غرب و آمریکایی‌ها از فناوری فوق‌العاده‌ای در این زمینه برخوردارند اما پیامی ندارند، انقلاب اسلامی دارای پیام است و دنیا شنوای این پیام خواهد بود از این رو باید این پیام را از این طریق به گوش جهانیان برسانیم.

مقدم فر خروج از انفعال و نیز تشکیل اتاق‌های فکر و استفاده از نخبگان و کارشناسان را در حوزه سایبر از دیگر مواردی عنوان کرد که باید برای مقابله با تهاجمات سایبری از آن استفاده کرد.


بازیهای رایانه ای و اهدافی برتر از سرگرمی

ارسال شده توسط مرتضی در 88/5/7:: 4:57 عصر

 

گفته می‌شود این بازی ویدئویی قدرت تشخیص سربازان ارتش آمریکا که در عراق و افغانستان حضور دارند را بالا می‌برد تا بتوانند مسلمانان را از یکدیگر تشخیص دهند و مذهب آنان را شناسایی کنند.


در این بازی، شیعیان ظاهر و لباس مخصوصی دارند و پیروان اهل سنت نیز شکلی خاص دارند و بدین ترتیب سربازان آمریکایی آنان را از یکدیگر تشخیص خواهند داد.

همچنین در این بازی الکترونیکی، روش‌های مختلف جنگی امتحان می‌شود و بدین ترتیب سربازان آمریکایی سناریوهای مختلف جنگی را امتحان می‌کنند.

هدف از ساخت این بازی عادی شدن جنگ برای سربازان آمریکایی است در این بازی همچنین کمی در مورد عقاید پیروان اهل بیت (ع) و اهل سنت به طور جداگانه توضیح داده می‌شود.

گفتنی است اندیشه ساخت این بازی الکترونیکی توسط "مرکز اطلاعات و آگاهی فرهنگی ارتش آمریکا " که مقر اصلی آن در شهر آریزونا است مطرح شد.

منافقین دارند به سزای اعمالشان میرسند! کم کم....

ارسال شده توسط مرتضی در 88/5/7:: 4:54 عصر

خبرگزاری فرانسه از بعقوبه گزارش داد‏:‏ ارتش عراق روز سه شنبه کنترل اردوگاه اشرف ‏(پایگاه اصلی منافقین)‏ را برعهده گرفت‏.

یک منبع نظامی گفت‏:‏ پس از شکست مذاکرات با مجاهدین خلق (منافقین) برای ورود به اردوگاه اشرف به نحوی مسالمت آمیز، نظامیان عراقی با زور وارد اردوگاه شدند و در حال حاضر بر کل فضایی داخلی و تمامی ورودی های آن کنترل دارند‏.

مجاهدین خلق که بیش از دو دهه در عراق مستقر هستند، با صدور بیانیه ای اعلام کردند که نیروهای پلیس عراق رأس ساعت ‏15‏ به وقت محلی با شلیک گاز فلفل، حمله به اردوگاه را آغاز کردند‏.

این بیانیه افزود‏:‏ خودروهای پلیس نرده های کناری و دیوارها را در هم کوبیدند و ماموران پلیس نیز با پای پیاده به زور وارد اردوگاه شدند‏.

بیانیه مزبور خاطر نشان کرد‏:‏ مقاومت ایران (گروهک منافقین)، نیروهای امریکایی را مسئول حفاظت از سکنه اشرف می داند و از دبیر کل سازمان ملل و کلیه سازمان های مدافع حقوق بشر می خواهد تا به منظور توقف حمله نیروهای عراقی، فورا وارد عمل شوند‏.

در این زمینه، شبکه تلویزیونی تی‌وی‏5‏ فرانسه در گزارش سه شنبه شب خود درباره عملیات ارتش عراق علیه پادگان اشرف، به نقل از یک مقام نظامی این کشور اعلام کرد که کنترل این پادگان توسط عراق نتیجه تصمیم واشنگتن و بغداد است‏.

تلویزیون فرانسه افزود‏: ‏کنترل پادگان اشرف توسط ارتش عراق و واگذاری این مکان به نظامیان عراقی با توافقی که میان واشنگتن و بغداد در نوامبر گذشته به امضا رسید، صورت گرفته است‏.

تلویزیون تی وی ‏5‏ فرانسه در بخش دیگری افزود‏:‏ پادگان اشرف در ‏80‏ کیلومتری مرز ایران در خاک عراق واقع است و بیش از سه هزار و ‏500‏ تن از اعضای نیروی مقاومت در این مکان به‌سر می برند و این نیروها در سال ‏2003‏ از سوی نیروهای امریکایی خلع سلاح شده بودند‏.

شبکه تلویزیونی فرانسه همچنین گزارش داد که نوری المالکی نخست وزیر عراق بارها اعلام کرده بود که شماری از نیروهای مقاومت در زمان حکومت صدام حسین دست به جنایت زده اند و امیدوار است که از دست این گروهک نجات یابد‏.‏

از سوی دیگر بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، حمله نیروهای امنیتی عراق به اردوگاه اشرف متعلق به مجاهدین خلق (منافقین) دستکم ‏260‏ زخمی بر جا گذاشت‏.

نیروهای پلیس عراق روز سه شنبه اعلام کردند‏:‏ درگیری ها چندین ساعت به طول انجامید تا نیروهای امنیتی کنترل کامل اردوگاه اشرف را در اختیار گرفتند‏.

به گفته افسران پلیس دیاله، ‏200‏ عضو مجاهدین و همچنین ‏60‏ مأمور امنیتی عراق در این درگیری زخمی شدند که حال ‏20‏ نفر از آنان وخیم است‏.‏ حدود ‏50‏ نفر از ساکنان اردوگاه نیز دستگیر شده اند‏.

شهریار کیا سخنگوی منافقین در تماسی تلفنی از اردوگاه اشرف با خبرگزاری فرانسه گفت‏:‏ ‏150‏ نفر از ساکنان اردوگاه در شمال عراق زخمی شده اند‏.

وی با اشاره به اینکه نیروهای عراقی کنترل کامل اردوگاه را بدست گرفته اند ، ادعا کرد‏:‏ ما می ترسیم که آنان افراد دستگیر شده را به حکومت ایران تحویل دهند‏.

عبدالحسین الشماری سرهنگ پلیس عراق برای گفت وگو با مقامات اردوگاه و رسیدن به یک راه حل مسالمت آمیز به این اردوگاه رفته است‏.‏

سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در عراق روز سه شنبه و پس از تصرف اردوگاه از سوی ارتش عراق در بیانیه‌ای از موضع ضعف شروط جالبی برای بازگشت منافقین به ایران بیان کرد.

در این بیانیه با تأکید بر اینکه "در صورتی که رژیم حاکم در ایران با شرایطی که مریم رجوی رهبر این گروه تعیین کرده موافقت کند، آماده بازگشت به ایران است‏"، افزوده شده است: اما اگر ایران این شرایط را نپذیرد، دولت عراق باید از اصرار بر لزوم خروج ساکنین اردوگاه اشرف در عراق و عزیمت به ایران یا کشور سوم دست بردارد‏.

در بخش دیگری از بیانیه، مهمترین این شروط بازگشت این است که رژیم ایران در نامه ای خطاب به سازمان ملل، صلیب سرخ جهانی و دو دولت امریکا و عراق متعهد شود در صورت بازگشت ساکنین اشرف به ایران از نظر بازداشت، تعقیب، شکنجه، اعدام و هرگونه تعقیب قضایی مصون و از آزادی بیان برخوردار خواهند بود‏.

در این بیانیه بدون توضیح درباره اینکه چرا نباید جنایت‌کاران مورد تعقیب قضایی قرار گیرند، خواسته شده است که صلیب سرخ و سازمان ملل در داخل ایران بر بازگشت اولین گروه نظارت کند اما بازگشت گروه دوم و گروه های بعدی پس از گذشت مدت زمانی مشخص و قابل قبول و پایبندی به انجام تعهدات از سوی رژیم ایران، انجام خواهد گرفت‏. همچنین از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل خواسته شود کسانی که مایل به بازگشت به ایران نیستند، به کشوری سوم منتقل شوند‏.

در این بیانیه از جامعه بین المللی به ویژه امریکا خواسته شده است از بغداد بخواهند به محاصره اردوگاه اشرف پایان دهد تا ایران با این شروط موافقت کند در غیر این صورت دولت امریکا از ساکنین این اردوگاه حمایت کند.

اتحادیه اروپا در اواخر ژانویه گذشته نام مجاهدین خلق (منافقین) را از لیست سازمان های تروریستی حذف کرد و دولت ایران این اقدام را به شدت محکوم کرد.


دیکتاتور بزرگ ایران!

ارسال شده توسط مرتضی در 88/5/7:: 4:51 عصر

شبکه ایران: یک روز پس از آن‌که موسوی درخواست برگزاری تجمعی در مصلای تهران را برای "یادبود جان‌باختگان اخیر" تکرار نمود، مدیر کل سیاسی وزارت کشور تاکید کرد: "در این ایام برای هیچ فرد و گروهی از جریانات مختلف سیاسی کشور مجوز برگزاری تجمع و راهپیمایی صادر نشده است.

عباس‌زاده مشکینی مدیر کل سیاسی وزارت کشور در گفتگو با فارس با اشاره به ارائه درخواستی برای برگزاری تجمعی در مصلای تهران گفت: "طبق قانون برگزاری راهپیمایی و اجتماعات از حقوق گروه‌های قانونی‌ دارای مجوز از کمیسیون ماده 10 احزاب است و طبق تصریح ماده 30 الی 34 آئین نامه اجرایی قانونی مصوب 1361 ابلاغ شده توسط نخست‌وزیر وقت، تقاضای برگزاری راهپیمایی و اجتماعات باید یک هفته قبل از انجام آن هم به صورت کتبی و هم به صورت حضوری توسط نماینده رسمی حزب به وزارت کشور تسلیم و تعهدات لازم از جمله تعهد عدم حمل سلاح و عدم اخلال در امنیت و همچنین طرح و شیوه انتظامات داخلی تجمع ارائه شود."

وی نامه ارسال شده جهت برگزاری این مراسم را "بدون امضاء نماینده گروه سیاسی" و "با امضای 2 نفر از کاندیداهای ریاست جمهوری دهم" توصیف کرد که خواستار برگزاری "مراسم یادبود" شده بودند.

مشکینی با اشاره به "حقوق مردم و نیاز کشور به آرامش و آسایش شهروندان"، خاطر نشان کرد: "حتی برای سایر گروه‌ها نیز مجوزی صادر نشده است."

دوشنبه در حالی که هنوز وزارت کشور نامه ارسالی موسوی و کروبی را جهت صدور مجوز برای برگزاری برنامه یادبود جان‌باختگان اخیر بررسی نکرده بود، موسوی در دیدار با جمعیت اندکی که سایت قلم آن‌ها را "فرهنگیان و اعضای تشکل‌های معلمان ایران در انجمن اسلامی معلمان" نامید بار دیگر درخواست برگزاری این مراسم را جهت فشار بر وزارت کشور تکرار کرد.

فعالان سیاسی این درخواست را در نوع خود کم‌نظیر توصیف کرده‌اند چرا که طبق عرف مجلس ترحیم توسط بستگان متوفی در مساجد محل و منطقه برگزار می‌شود و برگزارکنندگان مراسم یادبود پس از هماهنگی با هیئت امنای مساجد به این امر اقدام می‌کنند.

از سوی دیگر موسوی در حالی تصمیم دارد تا برای جان باختگان حوادث پس از انتخابات مراسم یادبود برگزار نماید که خود در جایگاه متهم اصلی در کشته شدن آن‌ها قرار دارد به گونه‌ای که شکایت خانواده‌های آسیب‌دیده را به همراه داشته است.

از سوی دیگر در حالی ادعا شده است که این مراسم در فضایی به دور از التهاب برگزار خواهد شد، که قرار بود 25 خرداد در خیابان آزادی نیز تجمعی آرام برگزار شود اما این اعتراض خیابانی نتیجه‌ای جز کشته و زخمی شدن چندین شهروند بی‌گناه و حمله به مراکز دولتی و نظامی در پی نداشت.

البته از آنجاییکه موسوی در هفته‌های اخیر مجوزی برای تجمعات خود نگرفته و در چندین مورد بدون اجازه وزارت کشور اقدام به برپایی اعتراض خیابانی کرده است، دور از انتظار نیست که این بار نیز رویه پیشین خود را تکرار کند و با نقض چندباره قانون، امنیت پایتخت‌نشینان را در معرض خطر قرار دهد.

به هر روی باید دید که آیا میرحسین تاکیدات ده‌ها باره خود را بر "پایبندی به قانون" عمل خواهد کرد، یا اینکه به شیوه سابق، پرده از شعاری بودن "قانون‌گرایی"اش کنار می‌زند.


<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 14 ، بازدید دیروز: 20 ، کل بازدیدها: 121507
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ