سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاریکاتوریستها : موسوی کاریکاتور قرن است! کاریکاتور دیگه واسه چی

ارسال شده توسط مرتضی در 88/5/11:: 10:57 عصر
بیش از صد کاریکاتوریست ایرانی با امضای بیانیه ای با انتقاد از اتفاقاتی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ایران روی داده است، اعلام کرده اند که به نشانه اعتراض به این اتفاقات در دوسالانه کاریکاتور تهران شرکت نمی کنند. امضا کنندگان این بیانیه که شنبه ?? مرداد (? اوت) منتشر شده است به انتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره کرده اند و گفته‌اند که مردم با حضور " چشمگیر" خود در انتخابات خواهان بهبود وضعیت جامعه بودند. در بخشی از این بیانیه به وقایع رخ داده بعد از اعلام نتیجه انتخابات اشاره شده و ضمن ناگوار خواندن این اتفاقات آمده: "روند اتفاقات اخیر به گونه ای است که هیچ انسان آزاده ای نمی تواند چشمان خود را بر آن ببندد و دم برنیاورد." اشاره این بیانیه برخورد با کسانی است . کاریکاتوریست های امضا کننده این بیانیه اعلام کرده اند " از آنجا که آقای موسوی نمونه ی بارزی از یک میمون سیرک هستند! و کاریکاتور ناطق تشریف دارن ،‏واسه همین امسال ما به جای کاریکاتور عکس آقای موسوی رو چاپ میکنیم تا ملت شاد باشن!

امشب الله اکبر میگویم که تنها تو بشنوی ای خدا!

ارسال شده توسط مرتضی در 88/5/11:: 10:54 عصر

امشب الله اکبر می‌گویم که تنها تو بشنوی ای خدا!

کیست که به فریاد ما برسد؟ این روزها محشری است در ایران. پاره‌ای این روزها را روزگار فتنه می‌دانند، روزگاری که حقیقت گم می‌شود. با همین درک روزه‌ی سکوت می‌گیرند که مبادا در روزگار فتنه حقی را باطل کنند یا باطلی را حق. فریادهایی که می‌شوند را تعبیر به ریا و توطئه می‌کنند و ظلم‌هایی که می‌بینند را به خطای دیدشان نسبت می‌دهند. در طوفان فتنه شترهای خودشان را می‌چسبند و پاک فراموش می‌کنند دیگران را.

 

متن بالا مربوط به یکی از اندیشمندان کاسه توالتی بالاترین هست! نمیدونم معنی الله اکبر رو میدونه یا نه؟ فردا منتظرتون هستیم! آقایون بالاترین!!!!


امشب: مشروح اعترافات متهمین به کودتای مخملی و آشوبگری

ارسال شده توسط مرتضی در 88/5/11:: 10:42 عصر

مشاور و مدیر کل حوزه ریاست سازمان صدا و سیما گفت: مشروح اعترافات متهمان آشوب های اخیر امشب ساعت 23 و 45 دقیقه از شبکه یک سیما پخش می شود.

"علی اصغر جعفری" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اعلام این خبر اظهار داشت: برنامه ضبط شده مراسم تنفیذ ریاست جمهوری نیز فردا شب از شبکه یک سیما بعد از خبر ساعت 21 پخش خواهد شد.

وی افزود: مراسم تحلیف ریاست جمهوری نیز بصورت زنده از شبکه خبر پخش می شود.

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات بیش از 100 تن از متهمان پرونده اغتشاشات پس از انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد، روز گذشته 10 مرداد ماه به ریاست قاضی صلواتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

عبدالله رمضان زاده، محسن میردامادی، محمدعلی ابطحی، محسن صفایی فراهانی، محسن امین زاده، بهزاد نبوی، محمد عطریانفر، مجید سعیدی و کیان تاجبخش از جمله متهمان سرشناس این پرونده بودند.


مسعود رجوی هم با موسوی هم قسم شد!

ارسال شده توسط مرتضی در 88/5/11:: 10:39 عصر

سرکرده گروهک تروریستی منافقین نسبت به هرگونه تعرض، محاکمه و مجازات میرحسین موسوی هشدار داده بود.

به گزارش رجانیوز، در شرایطی که پس از اظهار برخی اعترافات از سوی مهره‌های درجه 2 اغتشاشات، موج مطالبه برای محاکمه موسوی و خاتمی بالا گرفته است، مسعود رجوی چندی پیش با انتشار پیامی تحت عنوان "پیام مسعود رجوى: محکوم کردن هرگونه تعرض و تهدید به محاکمه و مجازات موسوى" اعلام کرده بود: «(روزنامه) کیهان آخوندى، موسوى را به ارتکاب "جنایت"، انجام "مأموریت دیکته شده بیرونى" و ایفاى نقش "ستون پنجم" دشمن متهم کرد که یا باید "توبه" کند و "عذر تقصیر" بخواهد و یا "مجازات قطعى (را) به جرم قتل انسان‌هاى بى‌گناه، برپایى آشوب و بلوا، اجیر کردن اراذل و اوباش براى تعرض به جان و مال و ناموس مردم، همکارى آشکار با بیگانگان و ایفاى نقش ستون پنجم آمریکا" بپذیرد... (هرچند که) موسوى براى یک دهه همین برچسب‌ها را علیه مجاهدین و مقاومت ایران به‌کار مى‌برد اما من این سطور را براى نکوهش و بستانکارى از آقاى موسوى نمى‌نویسم.»

سرکرده گروهک منافقین در پیام خود افزوده بود: »به‌عکس، وظیفه و اصول ما اقتضا مى‌کند که در برابر یاوه‌ها و تهدیدها علیه موسوی نکات زیررا خاطرنشان کنیم:

1- محکوم کردن هرگونه تعرض و ستمى که بر موسوى و خانواده و اطرافیان او در چارچوب همین رژیم جریان دارد. هم‌چنین اخطار به رژیم در مورد محاکمه و مجازات موسوی.

2- هشدار نسبت به امنیت و سلامت آقاى موسوى و درخواست از دبیرکل و شوراى امنیت ملل متحد براى اعزام بلادرنگ یک هیأت نظارت بین‌المللى به تهران در همین خصوص."

مسعود رجوی در شرایطی نسبت به سلامت میرحسین موسوی و محاکمه و مجازات وی ابراز نگرانی کرده بود که دست وی تا مرفق به خون شهیدان انقلاب اسلامی از بهشتی و 72 تن و رجایی و باهنر تا صیاد شیرازی و لاجوردی و صدها زن و مرد و کودک ایرانی مظلوم آغشته است.

همچنین در حالی که اعترافات تکان‌دهنده و تاریخی محمد علی ابطحی و محمد عطریانفر هنوز جریان کودتای مخملی و مهره‌های اصلی آن را از شوک خارج نکرده است، موسوی به‌عنوان عامل اصلی این جریان کودتایی در بیانیه‌ای، اعترافات را تحت فشار و شکنجه خواند.


موسوی باید محاکمه شود. (مسبب تمام آشوبها شخص موسوی مزدور است.)

ارسال شده توسط مرتضی در 88/5/11:: 3:35 عصر

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: متهم اصلی و ردیف اول اغتشاشات و ناآرامی های اخیر پس از انتخابات ریاست جمهوری، میرحسین موسوی است و او باید محاکمه شود.

ضیاالله اعزازی در گفت و گو با ایرنا، تصریح کرد: به عقیده من محاکمه و بازداشت معترضین خیابانی راه کار اصلی مبارزه با فتنه نیست و باید عوامل اصلی این جریان دستگیر و محاکمه شوند.

وی اضافه کرد: البته در این زمینه مهدی کروبی هم متهم ردیف دوم است و خاتمی نیز در این جریانات اتهاماتی مساوی با این دو نفر دارد که باید بازخواست شده و مورد محاکمه قرار بگیرد.

اعزازی، با بیان اینکه موسوی و کروبی عملا با انتشار بیانیه و دعوت از مردم، آنها را به اغتشاش و ناآرامی در خیابان ها دعوت کردند، یادآورشد: بنابراین آشوبگران اصلی این دو نفر هستند که تنش را به جامعه تزریق می کنند و باید در برابراین نوع قانون شکنی در برابر ملت بازخواست و محاکمه شوند.

وی با اشاره به سخنان اخیر خاتمی مبنی بر مقایسه کشته شدگان حوادث اخیر با شهدای انقلاب اسلامی، گفت: واقعا چنین اظهارنظرهای نسنجیده و سخیف جای تاسف و تعجب دارد.

نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه شهدای انقلاب اسلامی برای مبارزه با طاغوت و رژیم سفاک پهلوی جان در طبق اخلاص گذاشته و شهید شدند را بیاییم و با کشته شدگان جریان نفاق مقایسه کنیم، چیزی است که از عهده خاتمی برآمده است.

اعزازی ادامه داد: درحالی که شهدای انقلاب اسلامی با شاه و فضای خفقان مبارزه کردند، کشته شدگان حوادث پس از انتخابات برای دیکتاتوری آمدند تا رای 24 میلیون نادیده گرفته شده و رای اقلیت به کرسی بنشیند که این با اصل دموکراسی در تضاد کامل است.

وی گفت: نوع عملکرد و حرکت موسوی و کروبی در جریانات اخیر فریاد دیکتاتوری است که در نزد ملت هیچ جایگاهی ندارد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: آنها که ادعای قانون مداری و مردم سالاری دارند نباید با آرمانهای مردم که همانا احترام به رای آنهاست، بازی کنند.


جبهه ی حماقت نه مشارکت!

ارسال شده توسط مرتضی در 88/5/11:: 2:9 صبح

جبهه ی مشارکت در آخرین اقدام احمقانه اش کیفرخواست دادگاه دیروز را خنده آور دانست!

قابل توجه این جبهه که وقتی شما هم جزو متهمان شدید و دسته دسته رفتین دادگاه و دستبند خوردین میبینیم کی خنده دارتره؟؟  میبینیم چیز چیز موسوی خنده داره یا یه بیانیه کاملا قانونی!؟؟؟


دوشنبه تمام ایران به پا خیزید!

ارسال شده توسط مرتضی در 88/5/11:: 1:56 صبح

همه با هم روز دوشنبه 12 مرداد ساعت 17 در سراسر ایران //// تمام ایرانی ها به پا خیزید تا روز جشن ساختگی دیکتاتور را به کامشان زهر کنیم //// هدف نهایی ما تصرف صدا و سیمای دروغ پرداز حکومت دیکتاتوری ایران است //// در امر اطلاع رسانی ما را یاری کنید //// ما بی شماریم

 

متنی که دیدید در سایت معلوم الحال بالاترین که جزو سایتهای ضد انقلاب است منتشر شده!

اینها قرار است روز دوشنبه بیان بیرون باز البته اینبار با 301 نفر!!!!!!(چون اینبار موسوی گفته باباشم میاره تا حق این احمدی نژاد مال مردم خورو بزاره تو دستش! آخه مگه نمیدونستی رئیس جمهور شدن لیاقت میخواد؟ که اونم فقط توی هاشمی و موسوی و دار ودستش پیدا میشه!! نگین نگفتم ها!!!

این متن مسخرشونو نگاه کنید! (( ما بیشماریم)) بله بیشمارین از نظر میزان حماقت!!!

 

امیدواریم احمدی نژاد باز هم نهایت اخلاص خود را در برابر رهبری نشان دهد!

دوشنبه هم امیدوارم پلیس درس خوبی به آشوبگرا بده تا عمر دارن نیان بیرون!


ahmadinejad is my elected president

ارسال شده توسط مرتضی در 88/5/11:: 1:31 صبح
 

ahmadinejad is my president //ahmadinejad is my elected president // ahmadinejad is our president  // ahmadinejad is our elected president // ahmadinejad is the president  // ahmadinejad is iran"s president


got it???


آنکس که نداند و نداند که نداند تا آخر عمرش در لجن سبز بماند!(در

ارسال شده توسط مرتضی در 88/5/11:: 1:27 صبح

بعضی بدبختها هنوز هم که هنوزه دارن از اون موسوی گور به گور شده حمایت میکنن!!!

خدایا!!!  من واقعا نگران وضع ذهنی(مغزی) این آقایان هستم که روز و شبشان شده رسیدن به اهداف کودتای شکست خورده ی مزدور بزرگ ، موسوی ( به اصطلاح کودتای مخملی!)

من در اینجا خطاب به جناب آقای مزدور عرض میکنم! اگر این سیاستهایی که در پیش گرفته اید را کنار نگذارید ، مطمئن باشید در دور دوم تشکیل این دادگاهها به جای امثال آقایان ابطحی و نبوی ،‏ شما حضور خواهید داشت!!!

و اینجاست که فرق آنها با شما مشخص میشود. آنها به لطف الهی نتوانستند مراحل ترقی در میان اربابان آمریکایی را بگذرانند! اما شما توانستید!!! و بر اساس این توانایی توهم توانایی غلبه بر نظام در شما ایجاد شد. که بد توهمی بود!

مطمئن باشید اگر شما به جای آنها بع دادگاه کشیده شوید نمیتوانید اینجور معذرت خواهی کنید که کمترین مجازات شما اعدام و یا با نهایت بخشش حبس ابد یا طولانی مدت است! زیرا شما میخواستید پایه های نظام را سست و متزلزل کنید! و در صورت توانایی کلا نظام را به ملکوت فانی(ارجاء شود به استاد سخن و قلم آیت الله!!!!!!!!!!!!!!!!! کروبی) بفرستید! متاسفانه یا خوشبختانه اینها توهمی بیش نبود و آقای موسوی دچار توهم  بسیار بزرگی شده بود!که البته این توهم در ذهن خودشان هم تصویری از واقعیت پیدا کرده بود! او حس میکرد الان بیشتر از کل موافقان نظام جمهوری اسلامی طرفدار دارد!!!(در نظر بگیرید که او میزان طرفداران نظام جمهوری اسلامی را بسیار اندکتر از موافقان میداند! ) و این یک نتیجه بیشتر ندارد و آنهم اینکه موسوی را دچار رویای مخملی بکند. او میخواست با جریانی از پیش تعیین شده حتی در مقابل رهبر نظام و ملت هم از موضع قدرت حرف بزند! که در 22 خرداد تودهنی خورد و شوک بزرگی بر او وارد گشت!!! ( که البته منتظر این شوک بودیم چراکه در تمام نظر سنجیها درصد طرفداران آقای احمدی نژاد بیش از 65تا75 درصد بود. به جز نظر سنجیهای خود آقای موسوی که نشان میداد 70 درصد به موسوی 25 درصد به کروبی و 5 درصد به محسن رضایی و احمدی نژاد هم فقط خودش به خودش رای میدهد!!!!!!!!!!!!)

حالا بعضیا پیدا شدن که موسوی واسشون شده امام جمعه! دارن تو روز شنبه پشت سر یه نفر یاغی نماز جمعه میخونن!

فقط خدمت آقای موسوی بگم که مثل شما کم نبودن! این جریان که دنبال براندازی این نظام هست شما رو هم یه روزی میکشه تبدیلتون میکنه به امام زاده!!! و دیگه به جای هر شنبه هر صد سال یه بار بهتون سر میزنن!!!!

منتظری که یادتون هست؟؟ اینم در نظر بگیرین که موقعیت اون هزار برابر بهتر و برتر از شما بود ! تو که عددی نیستی اون میخواست مثلا رهبر بشه!!!

مواظب خوت باش که توی این لجنزار سبز رنگی که واسه نظام درست کردی گرفتار نشی! لجن پراکن سبز...

و آخر هم با این مثل مشهور قصه را فیصله بدم که شیخ اجل مرتضی میگه‏ : آنکس که نداند و نداند که نداند تا آخر عمرش در لجن سبز بماند!!!

واقعا که واسه خودم شاعر تشریف دارم!!


دادگاه کودتای مخملی

ارسال شده توسط مرتضی در 88/5/11:: 12:19 صبح

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و از اعضای فعال در کودتای مخملی و محمد علی ابطحی عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز که در جریان درگیری‌های اخیر به عنوان متهم در سازماندهی اغتشاشات بازداشت شدند،‌ پس از جلسه دادگاه در کنفرانسی خبری حاضر شدند و به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش رجانیوز، عطریانفر در پاسخ خبرنگاری از وی درباره چرخش سریع در مواضعش و قضاوت جامعه درباره دیدگاههای اخیر وی پرسید که عطریانفر گفت: البته جامعه حق دارد بپرسد، چه اتفاقی افتاده است که ما با گذشته خود به مرزبندی رسیده ایم اما این خداوند است که قلب ها را تغییر می دهد و شرایطی را تدارک می بیند که انسان حس کند، ممکن است فردا نباشد.

وی افزود: زندان، تنبه، توجه به قلب و تذکر به نفس آغازی برای تحول روحی است و زمانی که ما در شرایطی قرار می گیریم که نفس و قلب ما را پاک و از تشخصات خارج می کند، تحول روی می‌دهد.

عطریانفر گفت: برخی در مسیری حرکت کردند که به استقلال، هویت نظام و امنیت آن تعرض شد و اولی‌ترین و مهمترین شخصیتی که دفاع از نظام را برخود واجب می داند، رهبری است که از همه آحاد ملت خود را برای صیانت از نظام به علل عقلی و شرعی پیشقدم تر می داند زیرا حفظ نظام و هویت آن به عهده ایشان است.

این فعال سیاسی تأکید کرد: چرا جریاناتی که باید نظام را تقویت کنند در فرآیندی حرکت می کنند که نه فقط عامل همراهی نیستند بلکه در نقطه مقابل اند و در چنین شرایطی بار این مصیبت به عهده رهبری است.

عطریانفر گفت: در نقطه تاریخی زندگی خود قرار گرفته ایم و این فرآیند به سمتی حرکت کرده که 2 حقیقت نظام و رهبری تضعیف شده است.

وی گفت: ما به عنوان کسانی که در درون گروههای سیاسی بودیم، زمانی دستگیر شدیم که اتفاقات تخریبگرانه را ندیدیم و خوشحالیم در مقام نفی این اقدامات قرار می گیریم.

عطریانفر افزود: البته در گذشته نیز به ساختارشکنی نقدهایی داشته ام که به آن پرداخته ام و البته این حسن است.

وی افزود: برخی افرادی با سابقه فعالیت 30، 40 ساله سیاسی مانند ما وقتی در چنین نقطه ای قرار می گیرند، با شجاعت کامل خود را می شکنند تا حقیقت مشخص شود.

وی گفت: حر فرمانده مقتدر لشکر ابن زیاد نیز در درون خود دچار تحول شد، خود را شکست و خاضعانه در برابر امام زمان خویش قرارگرفت اما زمین نخورد و این تفکر در تاریخ به عنوان یکی از اسناد درخشان مظلومیت امام حسین(ع) و محکومیت یزید است.

این فعال سیاسی تأکید کرد: اگر به شکست، تخلف و قصور خود اعتراف کنیم، دلالت بر مظلومیت نظام و رهبری و جفای گروه‌های سیاسی مختلف با عناوین متفاوت در پیوند با گروههای برانداز است.

این عضو حزب کارگزاران تصریح کرد:‌ چرا نگران این موضوع باشیم که در بیرون چه می گویند، هرچه می خواهند بگویند؛ اگر این موضوع، این مفهوم را متبادر کند که در مقابل ظلم به نظام و رهبری سخن می گویم، به شکست خود افتخار می کنم.

وی گفت:‌ اگر در گذشته خود با دیگرانی همسو بودم که در پی زاویه گرفتن با نظام یا براندازی بودند و اکنون فاصله می گیرم، افتخار می کنم.

عطریانفر افزود: تغییر جز ضرورت‌های حیات انسان است که امیدوارم این تحول در مسیر کمال باشد و هر تلقی‌ای که جامعه به این موضوع دارد، بر ما هیچ باکی نیست.

وی گفت: هیچ اشکالی ندارد که جامعه بگوید دیروز چنان و امروز چنین سخن می گوییم، مهم این است که در این تغییر با صداقت سخن بگوییم.

عطریانفر اضافه کرد: مهم آن است که نفاق و رفتارهای دوگانه گروههای سیاسی را نقد می کنیم و این نفاق مورد خدشه باشد زیرا باید ظاهر و باطن‌امان یکی باشد.

این فعال سیاسی گفت: چه ابایی باید وجود داشته باشد که در برابر دوربین ها و رسانه ها حقایق و واقعیات را بگویم، این بیانات دلالت بر حقانیت و صداقت من است.

عطریانفر در ادامه کنفرانس خبری افزود: در اینجا باید بر مظلومیت مضاعف رهبری تأکید کنم.

وی اضافه کرد: این 4 شخصیت یا 5 نفری که می خواستند در انتخابات مطرح شوند، همگی با رهبری گفتگو کردند و قبل از آمدن به عرصه با ایشان مشورت داشتند.

عطریانفر افزود: رهبری نیز درباره این افراد موضع عادلانه داشتند و گفتند موضع من نسبت به شما مساوی است و انشاءالله موفق باشید.

وی اضافه کرد: اگر رهبری به این افراد می گفتند که مصلحت شما نیست در انتخابات شرکت کنید، این افراد نیز حتماً حرمت رهبری را رعایت می کردند و کنار می رفتند.

عطریانفر گفت: اینکه رهبری این چنین فضای بازی ایجاد می کند، آیا این افراد نیز وقتی در شرایط خاص قرار می گیرند، تکلیف مضاعفی نسبت به رهبری ندارند.

وی افزود: اما می بینیم نه تنها با رهبری همراهی نمی شود بلکه همسویی‌های دیگری انجام می شود که از این جهت نقد اساسی بر این افراد وارد است.

عضو حزب کارگزاران گفت: ما هر کدام درباره ماجراهای اخیر یک پرونده شخصی داریم اما به اتهام بزرگتری پاسخ می دهیم و آن اینکه چرا حرکتی غیرامنیتی برای ایران تدارک دیده شد.

محمد عطریانفر در ادامه کنفرانس خبری در پاسخ به این سؤال که آیا این تحلیل ها را در شرایط زندان بیان می کنید یا خیر؟ گفت: من شخصاً احساس می کنم به صفت فردی، تخلف آنچنانی که موجب تعقیب آنچنانی شود، ندارم.

وی افزود: تمام حضور من عبارت بود از سخنرانی در شهرستان ها و آن هم به صورت حداقل و حتی المقدور در چارچوب ضوابط.

عطریانفر گفت: از آنجا که من یک چهره رسانه ای بودم، تلفنم را هم از کار انداختم و تلفن همسرم را گرفتم که کمتر صحبت کنم.

عطریانفر افزود: در زمانی که آقای خاتمی قصد ورود به انتخابات را داشت، ما در برپایی یک ستاد فردی فعال بودیم و فعالیت زیاد دیگری نداشتیم.

وی گفت: در برپایی همایش در استادیوم برای آقای موسوی هم همفکری داشتیم، البته ممکن است اشکالاتی در این موارد بوده باشد ولی عمده نیست.

عطریانفر افزود: سرفصل اتهام عمومی تک تک ما مهمتر از سرفصل اتهام انفرادی ماست و امروز به عنوان نمایندگان گروههای سیاسی که اینجا نیستند، داریم به یک اتهام بزرگ‌تر پاسخ می دهیم.

این فعال سیاسی تصریح کرد: وقتی آقای ابطحی آقای موسوی را به راحتی نقد می کند، مگر مشکلی دارد که در زندان یا بیرون از زندان این کار را انجام دهد.

وی گفت: شرایط زندان به ما در صراحت لهجه کمک کرده است و در این شرایط آدم خود را در مقابل خدا عریان احساس می کند.

عطریانفر افزود: چه بسا کسانی در بیرون هستند اما هنوز به این نقطه نرسیده اند که حرف دلشان را بزنند اما بسیاری از دیدگاه‌های متهمان با ما تفاوتی ندارد.

وی گفت: آقای بهزاد نبوی نیز گفته من قبول دارم که تقلب نشده است اما در پاسخ به دادستان که این مطلب را اعلام کن، پاسخ داده است من در حق آقای موسوی خیانت نمی کنم.

عطریانفر تصریح کرد: مگر این خیانت است؟ اصلاً این دلالت دارد بر اینکه آقای نبوی تقلب را قبول ندارد، چه بگوید و چه نگوید.

وی گفت: البته زندان انفرادی بسیار سخت و سنگین است اما یک ضرورت است و حق مسلم نهاد قضایی و اطلاعاتی است که متهم را در آن شرایط بازپرسی کنند اما با توجه به همین ضرورت نیز مسئولان زندان بیشترین حسن معاشرت را با ما داشتند.

عطریانفر خاطرنشان کرد: در زندان هیچ بیان تندی نشنیده ایم ما به طور طبیعی کمتر از یک هفته حس می کردیم که در مقابل هم نیستیم و باید با هم راهی را جستجو کنیم.

عطریانفر افزود: اگر نظام اسلامی روزی بتواند شرایطی فراهم کند که برای یک متهم در مورد چنین مسائلی سختی زندان انفرادی بار نشود، این کار را می کند اما زندان انفرادی یک ضرورت است و ما هم اگر جای آنان بودیم، همین کار را می کردیم.

عطریانفر در ادامه گفت: دوستان دیگری نیز هستند که مشابه ما فکر می کنند اما آمادگی اعلام آن را ندارند.

وی در خصوص اینکه چه تضمینی می دهید پس از آزادی مواضع خود را تغییر ندهید گفت: نخستین تضمین ما جمع بندی دوستانی است که در یکی دو ماه گذشته با ما در ارتباط بودند و با آنان زندگی کردیم.

وی افزود: مجموعه ای که مدتی با هم هستند، تلقی واحدی پیدا می کنند.

این فعال سیاسی گفت: دومین تضمین ما اعلام این مواضع با صراحت تمام است، همچنان که دوستان دیگری نیز مشابه ما فکر می کنند اما آمادگی اعلام موضع را ندارند.

وی افزود: تضمین سوم سابقه سنی و سیاسی من و آقای ابطحی است.

عطریانفر گفت: طبیعت حیات سیاسی ما با توجه به شهرتی که داریم، مهری بر تضمین گفته های ماست.

وی افزود: من فردی رسانه ای بودم و آقای ابطحی نیز چهره شناخته شده سیاسی بود که این خود پشتیبانی است بر این موضوع که باید بر مواضع خود پایدار باشیم.

عطریانفر گفت: تضمین چهارم این است که ما با خدا پیمان بسته ایم که در این جمع بندی پایدار بمانیم.

همچنین محمد علی ابطحی در کنفرانسی خبری اظهار داشت: با مشارکت 40 میلیونی مردم در این انتخابات، کشور می توانست در جایگاه خیلی خوبی قرار بگیرد و فضای بسیار خوبی در کشور به وجود آید و جزء مقتدرترین و صاحب نام ترین کشورهای منطقه و جهان از نظر دموکراسی باشیم اما این گونه نشد.

ابطحی گفت: متأسفانه رفتاری که از جانب میرحسین موسوی و شخصیت های بزرگی مانند هاشمی و خاتمی پس از انتخابات به وجود آمد، در نهایت به ایجاد ناامنی و آسیب دیدن مردم منجر شد.

وی شجاعت در طرح دیدگاه ها را مهم تر از فعالیت سیاسی دانست و افزود: از اینکه شجاعتی پیدا کردم که می توانم دیدگاه هایم را بیان کنم، خوشحالم.

ابطحی اضافه کرد: موسوی از ابتدا توهماتی داشت که بعد از انتخابات شکل جدی به خود گرفت و یکی از آنها اعلام ریاست جمهوری‌اش قبل از اعلام نتایج انتخابات بود.

وی گفت: بدتر از این اقدام موسوی، تأکید بر تقلب در انتخابات با وجود فاصله 11 میلیونی با منتخب مردم در انتخابات بود.

این فعال سیاسی اضافه کرد: اصلاح‌طلبان قبل از انتخابات تأکید داشتند که تقلب در ایران حداکثر یک تا یک و نیم میلیون امکان پذیر است و در زمان انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری نیز فاصله 500 هزار رأی میان کروبی و احمدی نژاد را تخلف عنوان کردند نه تقلب.

ابطحی گفت: اینکه فردی تقلب 11 میلیونی را به جامعه القا می کند، نشانه نشناختن تقلب است.

وی افزود: پیش از انتخابات موسوی را به عنوان هندوانه سربسته ای معرفی کردم که توهمات وی در زمان انتخابات و پس از آن و دامن زدن به ناامنی در جامعه علت آن بود.

وی از هاشمی به علت انتقام گیری از احمدی نژاد و نیز از سید محمد خاتمی به علت همنوایی و همصدایی با موسوی با توجه به شناختی که از قدرت نظام و رهبری داشت، گله کرد و گفت: به عنوان یک عضو جریان اصلاح‌طلب معتقدم که در انتخابات گذشته کارهای بزرگی شد اما خطاهای بزرگی نیز صورت گرفت.

ابطحی افزود: معتقدم که خاتمی حق نداشت همه جریان بزرگ و تاریخی اصلاح‌طلب را پای موسوی قربانی کند.

وی اضافه کرد: موسوی جریان اصلاح‌طلب را نمی پذیرفت و توهم اینکه موسوی طرفدار خط امام است و به این علت پیروز انتخابات خواهد شد، یکی دیگر از توهمات این نامزد انتخاباتی بود.

ابطحی با اشاره به جایگاه حفظ نظام در اندیشه امام راحل که آن را اوجب واجبات می دانستند، گفت: در چنین شرایطی کسی که خود را طرفدار جریان خط امام می داند، نباید کاری کند که نظام دچار چنین آسیب بزرگی شود.

وی افزود: اگر اقتدار مقام معظم رهبری نبود و اعلام نمی کردند که در این زمینه یک قدم عقب نشینی نمی کنند، مثلث ناامنی عراق، ایران و افغانستان در منطقه شکل می گرفت.

ابطحی گفت: شرایط خطیری را تحت رهبری آیت الله خامنه ای پشت سر گذاشته ایم و از ایشان به علت مدیریت چنین شرایطی قدردانی می کنم.

وی افزود: اگر به جای موسوی بودم، 13 میلیون آرایی را که با امید به وی داده شده بود، در چنین فضایی مصرف نمی کردم بلکه آن را برای افزایش فضای دموکراسی و زنده شدن امید در جامعه به ویژه جوانان مصرف و پس از اعلام اختلاف 11 میلیونی پیام تبریکی در این زمینه صادر می کردم.

ابطحی گفت: اکنون تعدادی از آن رأی دهندگان به آشوبگران تبدیل شده اند، در صورتی که رأی آنان جزء آرای افتخارآمیز 40 میلیونی است.

وی ابراز امیدواری کرد جریان نخبگان کشور تجربه بدی را که در انتخابات اخیر از خود نشان داد، اصلاح کند زیرا مردم بر این باورند که حاکمیت یکپارچه و جدی در سایه ارشادات مقام معظم رهبری می تواند کشور را از خطرها نجات دهد.

ابطحی گفت: امروز با خوشحالی احساس می کنم که از کنار این خطر بزرگ با رهبری مقام معظم رهبری عبور کرده ایم و عبور از این شرایط نشانه جایگاه رفیع رهبری در ایران است.

ابطحی گفت: اینکه دیدگاه شخصی با گذشته اختلاف پیدا کند و شجاعت مطرح کردن آن را داشته باشد، گام مثبتی است.

ابطحی امروز در نشست خبری پس از جلسه دادگاه دستگیرشدگان در حوادث اخیر در پاسخ به این سؤال که چه موضوعی باعث شده است در این مدت کوتاه به این نتایج برسید و برخی مسائل را بیان کنید، گفت: در خصوص مسئله انتخابات، شعار تقلب شعاری بود که بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات مطرح شد.

وی افزود: این موضوع تغییر جهت نیست بلکه یک اشتباه بزرگ است که از طرف نخبگان سیاسی شکل گرفت و ما نیز در فرصت چندروزه و کوتاهی آن را تکرار و بر آن تأکید می کردیم.

ابطحی گفت:‌ این موضوع اشتباهی بود که ضربه های بزرگی به کشور زده است.

وی اضافه کرد: من هم اکنون نیز خود را جزو جامعه اصلاحات می دانم و از بسیاری از مسائل مثبتی که انجام داده است، دفاع می کنم و در عین حال از مشکل آفرینی هایی که جریان اصلاحات در انتخابات اخیر داشته است، انتقاد دارم.

ابطحی گفت: دیدگاه ما در خصوص همه جریان ها، دیدگاه روشنی است و اندیشه متوقف شدنی نیست. ما آنچه را در جریان انتخابات شکل گرفت و تبدیل به آشوب شد، مورد نقد قرار می دهیم.

وی افزود: بخشی از این دیدگاه ها را در این دوران به آن رسیدیم و بخش دیگری از دیدگاه های ما مربوط به گذشته است که شجاعت طرح آن را نداشتیم ولی الآن داریم. اگر چه اصل زندان بد است اما زندان ما زندانی نبود که در آن مشکلی احساس کرده باشیم.

محمدعلی ابطحی در ادامه نشست خبری در پاسخ به این سؤال خبرنگار که آیا شما تحت شرایط زندان این اظهارات را بیان می کنید، افزود: در زندان زندگی عادی داشتیم، بازجویان بسیار با فهم و مؤدب بودند و زندان چیزی نبود که حتی اگر قرار بود، 2 ماه بیشتر بمانیم، اتفاقی بیفتد.

وی اضافه کرد: من خودم را جای کسانی که مدیریت امنیت کشور را دارند، می گذارم و می بینم ما خطاهایی را مرتکب شده ایم.

ابطحی افزود: البته یک تخلف من این بود که در راهپیمایی به معنای همراهی با آقای کروبی شرکت کردم و تخلف دیگرم این بود که در وبلاگم قسمتی را هم به تخلفات انتخاباتی اختصاص دادم که البته این‌ها را به عنوان اشتباه می پذیرم.

وی اضافه کرد: البته زندان دلیلی نیست که ما به این جمع بندی رسیده باشیم بلکه ممکن است زندان فرصت این جمع بندی را فراهم کرده باشد.

ابطحی گفت: نگرانی ویژه ای از نظر شخصی در زندان نداشتم و تصورم این است که بسیاری از دوستانم که الآن اینجا نیستند، از نظر مبانی دیدگاهی با ما تفاوتی ندارند اما شاید به آن نقطه جسارت بیان نرسیده باشند ولی در محتوا با هم هم‌نظریم.

وی افزود: واقعیت این است که ماجرای من در این ماجرای انتخابات شفاف‌تر است زیرا قبل از انتخابات هم از آقای موسوی طرفداری نکردم و از توهمات و دیدگاه های او انتقاد داشتم و در جلسات مختلف هم بیان کردم.

ابطحی گفت: اما نقدها به جبهه اصلاحات به ویژه در مسئله تقلب است که از آن به عنوان پاشنه آشیل برنامه ریزی استفاده شده است.

وی افزود: تقلب، اسم رمزی برای همه این آشوب ها بود و این را از قبل هم اعتقاد داشتم که این توهمات در موسوی وجود دارد. دلبستگی جریان های اصلاح‌طلب به گروه‌های سازمانده براندازی نرم در 3، 4 سال پیش اشتباه بزرگی بود.

در ادامه نشست خبری محمدعلی ابطحی، خبرنگاری پرسید: برخی گروه های اصلاح‌طلب با حرکت زیگزاگی در ظرفیت قانونی نظام با گروه های برانداز تعامل داشتند، توضیح شما در این باره چیست و اهداف و نتایج این همکاری‌ها چه بود؟

ابطحی گفت: دلبستگی به جریان های خارجی می تواند آسیب زیادی وارد کند که برخی احزاب اصلاح‌طلب چنین دلبستگی هایی داشتند.

وی افزود: نمونه این ارتباطات، جلسات عماد باقی در دوبی برای آموزش نوعی مسائل مربوط به ایران بود که بسیار قابل توجه است.

ابطحی گفت: همچنین احزابی مانند مشارکت، از افرادی از جناح کبوترهای امریکا برای ارتباط و گفتگو با کبوترهای ایرانی به عنوان اصلاح‌طلب دعوت و گفتگو کردند که قابل توجه است.

این فعال سیاسی افزود: البته ابزار براندازی نرم با گذشته تفاوت یافته و اکنون دستگاه های ارتباطی نوین تعیین کننده ترین ابزار است.

این عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: بی‌بی‌سی فارسی برای انتخابات راه اندازی شده بود، در حالی که 8 سال پیش باید ده‌ها نماینده در جاهای مختلف استخدام می کرد و ابزارهای ارتباطی متفاوتی اجاره می گرفت تا چند دقیقه کوتاه مطلب مخابره کند.

وی افزود: اما اکنون در همین شبکه از طریق تلفن همراه عادی این امکان وجود دارد که تصاویر قابل پخش برای شبکه ارسال شود.

ابطحی ابراز امیدواری کرد در آینده، جریان های سیاسی در درون جامعه احساس کنند که همه نیازهای فکری خود را بدون دلبستگی به جریان های خارجی تأمین می کنند. وی گفت: در زندان هم که باشم عضو نظام جمهوری اسلامی هستم.

وی افزود: به علت انتقاد از اصلاح‌طلبان، ده‌ها بار جلوی من را در زمان تبلیغات انتخاباتی می گرفتند و نخستین عنوانی که به میرحسین موسوی لقب داده شد، عنوان هندوانه دربسته من بود.

وی گفت: مسئله انتخابات قابل بازگشت نیست و درباره اصلاحات نقدهایی را داشته ام که ممکن است آنها در آینده پررنگ تر و جدی تر شود. اکنون برای بیان دیدگاههایم جسارت و شجاعت پیدا کرده ام و این اقدام مهمی است.

عضو جبهه اصلاحات افزود: براساس باورهایی که همواره به آن معتقد بوده ام، منتقد درون نظام هستم.

وی گفت:‌ زمانی که در زندان به سر بردم، به این فکر می کردم که نخستین مقاله ای که در وبلاگم پس از آزادی خواهم نوشت، این خواهد بود که علی‌رغم زندان رفتنم، عضویت در نظام را از افتخارات خود می دانم.

ابطحی همچنین در بخش دیگری از سخنانش، موسوی، هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی را اضلاع مثلث حامی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری دهم معرفی و اضافه کرد: تا روز دوشنبه‌ای که دستگیر شدم، آنان همچنان از وقوع تقلب در انتخابات با دلایل متفاوتی حمایت می کردند.

ابطحی افزود: علت حمایت موسوی از تقلب در انتخابات در بهترین شکل آن نشناختن جامعه و اینکه وی چیزی برای از دست دادن نداشت، بود.

وی گفت: در حالی که موسوی در این عرصه چیزی برای از دست دادن نداشت اما جمهوری اسلامی ایران خیلی مسائل را برای از دست دادن داشت.

ابطحی افزود: سید محمد خاتمی اقتدار امنیتی و انتظامی کشور و مهمتر از آن رهبری را در ایران می شناخت اما در عین حال در مسئله تخلف در انتخابات از موسوی حمایت کرد و این اقدام نوعی خیانت به جامعه است.

وی افزود: هاشمی رفسنجانی نیز در این قضیه در موضع انتقام گیرانه بود که بخشی از آن متوجه احمدی نژاد و بخش دیگر نوعی انتقام گیری و مقاومت در برابر رهبری بود که نمونه آن نامه وی به رهبری است.

این عضو مجمع روحانیون اضافه کرد: پیروزی نامزد اصلاح‌طلب در انتخابات اخیر به معنای محدود کردن رهبری بود زیرا اصولگرایان از رهبری حرف شنوی و تأثیرپذیری دارند که تأییدات رهبری در 4 سال گذشته بیانگر این مسئله است.

ابطحی گفت:‌ آنچه در ذهن جامعه بین المللی شکل گرفته، این است که اگر در انتخابات ایران اصلاح‌طلبان بتوانند پیروز شوند، رهبری را یک گام به عقب می برند و با این پیروزی، رهبری تضعیف و حداقل در ذهن طراحان انتخابات به انزوا کشیده خواهد شد.


<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 23 ، بازدید دیروز: 20 ، کل بازدیدها: 121516
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ