سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی بنیاد دفاع از دموکراسی FDD -اختصاصی وبگاه جهاد استراتژیک

ارسال شده توسط مرتضی در 90/5/30:: 8:22 عصر




بنیاد دفاع از دموکراسی FDD

بنیاد دفاع از دموکراسی به ظاهر یک بنیاد غیر دولتی است که مدت کوتاهی پس از حادثه ی حملات 11 سپتامبر به وجود امد؛و اهدافش را ارتقا "پلورالیسم(تکثر گرایی)" , دفاع از "ارزشهای دموکراتیک" و به چالش کشیدن "ایدئولوژیهایی که دموکراسی را تهدید میکنند" اعلام کرده است. به وجود آورندگان این بنیاد به طور خاص ادعا میکنند که هدفشان "ایدئولوژیهای تروریستی" و "ایدئولوژیهای مسلح اسلامی" (که میخواهند جوامع "دموکراتیک" را "براندازی" کنند)است.

نگاه کلی به بنیاد دفاع از دموکراسی

این بنیاد , تحقیقات و اموزش بر روی "تروریسم بین المللی" که مهمترین تهدید برای ایالات متحده و سایر ملتهای "آزاد" و "دموکراتیک" هست را هدایت میکند. بنیاد دفاع از "دموکراسی" در زمینه سیاسی , ژورنالیسم اطلاعاتی و ارتباطات استراتژیکی تحقیقات انجام میدهد و در زمینه اموزش "دموکراسی" و "ضد تروریسم" فعال است.این بنیاد به طور خاص بر روی نقطه ای که نظرات و رای مردم شکل میگیرد تمرکز کرده است؛جایی که نظرات یا پیروز میشوند و یا شکست میخورند. بر روی رسانه ها , فضای دانشگاهها و کالج ها , دادگاهها , جامعه سیاسی , در خانه و حتی خارج از امریکا...

اعضای این بنیاد ادعا میکنند که در موارد زیر نظر مشترک دارند:
1- نباید "حقوق اولیه بشر" شامل "حقوق اقلیت ها" , "حقوق زنان" و ازادی دینی انکار شود.
2-ملتهای "آزاد" و "دموکراتیک" حق "دفاع" از خود و تکلیف دفاع از "دیگران" را دارند.
3- تروریسم و استفاده ی عمدی از خشونت علیه شهروندان برای رسیدن به اهداف سیاسی همیشه اشتباه است! و هرگز نباید مورد اغماض قرار بگیرند.

اینها ادعاهای کسانی است که اگر شما با سابقه ی آنها آشنا شوید , از خنده روده بر خواهید شد!!

در ادامه به معرفی تعدادی از این افراد خواهیم پرداخت:

1-کلیفورد دی می(Clifford D. May): وی رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی است. او یک یهودی امریکاییست که قبلا ژورنالیست بوده و اکنون علاوه بر ریاست FDD او ریاست دپارتمان سیاسی "کمیته ی خطر جاری"(Committee on the Present Danger) را بر عهده دارد.وی در دهه 70 میلادی با هفته نامه ی نیوزویک و در دهه 80 با روزنامه نیویورک تایمز همکاری میکرد. او همچنین عضو "شورای روابط خارجی" امریکا می باشد و در "پروژه ی قرن جدید امریکایی" نقش دارد. در اکتبر 2007 نشریه "دیلی تلگراف" وی را نود و چهارمین فرد از 100 محافظه کار تاثیر گذار در امریکا نامید و او را یک نو-محافظه کار در درون حزب جمهوری خواه دانست.
مواضع کلیفورد دی می: او از استفاده "روشهای پیشرفته ی بازجویی"(شکنجه) و "غرق مصنوعی" علیه کسانی که توسط رژیم ایالات متحده در "جنگ با ترور" دستگیر شده اند,حمایت میکند.جالب اینست که وی "غرق مصنوعی" و "روشهای پیشرفته و برتر بازجویی" را شکنجه نمیداند! و از آن جالبتر اینکه او زندانیهای این به اصطلاح "جنگ علیه تروریسم" را اصلا اسیر جنگی نمیداند!(زیرا در آن صورت باید رژیم امریکا پاسخگو باشد) همچنین "کلیفورد می" از اشغال عراق حمایت کرده است.

2-مایکل لدین(Michael Ledeen):او یک امریکایی متخصص سیاست خارجی است. او ادعا میکند که تحقیقاتش شامل مسائلی همچون: "حامیان تروریزم" , "ایران" , "خاورمیانه" , "ایتالیا" , "روابط چین-امریکا" , "افریقا" و همچنین "اطلاعات و امنیت" میشود. لدین یک "نو-محافظه کار" بسیار تندرو است! او قبلا در وزارت دفاع , وزارت داخلی و شورای امنیت ملی امریکا بوده است. او همچنین در امریکن انترپرایز انستیتو (American Enterprise Institute) صندلی پژوهشگر "آزادی"!! را برای بیش از 20 سال در اختیار داشت و اکنون جایگاهی مشابه در بنیاد "دفاع از دموکراسی" دارد. او جزو افراد موسس "انستیتوی یهودی برای امور امنیت ملی" میباشد. او دارای مدرک Ph.D از دانشگاه ویسکانسین است. شاید جالب باشد که بدانید وی یک فراماسونر است! او با لوژ ماسونی P2 در ایتالیا روابطی دارد که موجب به وجود امدن شایعات زیادی در مورد این شخصیت شده است.(البته خود او این رابطه را انکار کرده , اما این انکارها هیچ سودی به حال وی نداشته و شایعات و اطلاعات همچنان بیشتر میشود!)وی در قضیه ی ایران-کنترا نیز شرکت داشته است.مایکل لدین نقش بسیار مهمی در "جنگ علیه تروریزم"(جنگ علیه جهان اسلام) داشته است. او در سال 2002(یک سال قبل از جنگ عراق)از مشاور امنیت ملی سابق امریکا انتقاد شدیدی کرد و وی را ترسو خطاب کرد و ادامه داد که "اگر در دنیا تنها یک منطقه سزاوار تبدیل شدن به کتری داغ در حال انفجار باشد, آن منطقه خاورمیانه است." "اگر ما به درستی و به طور موثر بجنگیم میتوانیم "رژیمهای تروریستی" مانند: عراق , ایران!!! , و سوریه را از بین ببریم؛این وظیفه ی ما در جنگ علیه تروریزم است!!" این جملات در حالی به کار میرود که دولت اصلاح طلب در ایران بر سر کار است و دولت و مجلس در اختیار حزب مشارکت قرار دارد , حزبی که رسما و علنا بلندگوی امریکا در کشور ایران بود. حال استراتژیست برتر کاخ سفید از چیزی به اسم رژیم تروریستی!! ایران سخن میگوید.باورکردنی نیست! هنوز چند ماه از سال گفتگوی تمدنها رد نشده که کاخ سفید از نابودی تمدنها! یاد میکند. لدین یک اصطلاح مخصوص به خود دارد که بسیار هم معروف است و عنوان وبلاگ او نیز هست: "سریعتر , لطفا(به ایران حمله کنید!!)" اما جالب است که اکنون او  مخالف جنگ تمام عیار و حمله ی هوایی به ایران است!!
لدین در یک اظهار نظر مسخره اعلام کرد که زرقاوی یک گروه تروریستی اروپایی ساخته است که مرکزش در تهران!!! است.
جک هوبرمن در نشریه THE NATION مایکل لدین را "موثرترین جنگ طلب پرروی زمان ما" نامید و جملات جالبی را از وی نقل کرد: -مقدار کشته ها در عراق در درجه ی دوم اهمیت قرار دارد!  -ما(امریکاییها) مردمی جنگ دوست! هستیم... ما جنگ را دوست داریم!   -تنها راه برای به دست اوردن صلح یک جنگ تمام عیار است!!   -هدف جنگ تمام عیار تحمیل خواسته ی شما به مردم دیگر است.   -هر ده سال(یا کمی بیشتر) ایالات متحده نیاز دارد که چند عدد کشور کوچک آشغال!! را بردارد و به سمت دیوار پرتاب کند!!! تا فقط به دنیا نشان دهد که معادلات دست ماست.
نشریه ای بعدها گفت که: " مایکل لدین سمپاتی(علاقه) عمیق و قدرتمندی به فاشیسم ایتالیایی دارد!
زندگی شخصی: لدین دو بار ازدواج کرده است. وی سه فرزند دارد که هر سه نظامی هستند!!و احتمالا این بخاطر خوی و خصلت جنگ طلبانه و وحشی پدرشان بوده است. که یکی در وزارت دفاع و دو تای دیگر در سپاه تفنگداران دریایی امریکا مشغول به خدمت هستند.
 لازم به ذکر است که مایکل لدین به همراه ریچارد پرل و دیک چنی , سه نفری بودند که جنگ عراق را طراحی کرده و به راه انداختند و قطعا مسئول مستقیم بیش از یک و نیم میلیون کشته در عراق این سه هستند. و بعدها اعلام کردند که: "ریشه ی ملت ایران را خواهند کند!"

3-ریچارد پرل(Richard Norman Perle):ریچارد پرل لابیست(لابی کننده) معروف امریکایی و مشاور معروف سیاسی که در تینک-تنک(think-tanks)های بسیاری عضو بوده است و در نتیجه در تصمیم گیریهای رژیم امریکا شدیدا فعال و موثر است.او در تقسیم بندیهای سیاسی جزو "نو-محافظه کاران" به حساب می اید , بسیار تندرو است ؛ تا حدی که همراه دیک چنی و مایکل لدین رسما اعلام کردند که "ریشه ی ملت ایران را خواهند کند!"

4-جیمز وولسی(Robert James Woolsey):وی متخصص سیاست خارجیست و از اواخر سال 70 تا اواخر سال 73 شمسی رئیس سازمان سیا بود. وی در سال 2003 رسما "جنگ جهانی چهارم" را اعلام کرد!! و در یک سخنرانی "جنگ علیه تروریسم" را به جنگ جهانی جدید تشبیه کرد و ادعا کرد پس از افغانستان , "ایران دومین کشوری است که باید به آن حمله کرد". وولسی در سال 2010 از ممنوعیت اجرای شریعت در ایالت اوکلاهاما حمایت کرد! وی همچنین کتابی به نام "شریعت:تهدید امریکا" نوشته است که در آن همه ی مسلمانان را که به شریعت پایبند هستند , تروریست میداند!! از جیمز وولسی انتقادات بسیاری به خاطر شرکت در فیلمهای دروغ پرداز و مسخره ای مانند "سومین جهاد" و "ایرانیوم" شده است.

5-رابرت مک فارلین(Robert MacFarlane): وی همان مک فارلین معروفی است که مشاور امنیت ملی امریکا در زمان ریگان بود و در ماجرای ایران-کنترا به ایران سفر کرد , با بی محلی مسئولان ایرانی مواجه شد و پس از سه روز به امریکا بازگشت! در اثر شدت ناراحتی از این مسئله وی خودکشی کرد!! اما زنده ماند تا امروز در بنیاد دفاع از دموکراسی علیه ایران برنامه ریزی کند.

پروژه ها و "ابتکار"های بنیاد دفاع از دموکراسی


1-پروژه ی انرژی ایران - The Iran Energy Project
2- مرکز مطالعه ی رادیکالیزاسیون تروریسم - The Center for The Study of Terrorist Radicalization
3-مرکز حقوق و ضد تروریسم - The Center for Law & Counterterrorism
4-آینده ی تروریسم - The Future of Terrorism
5-ائتلاف علیه "رسانه های تروریست"!! - The Coalition Against Terrorist Media
6- کمیته ی خطر جاری - The Committee on the Present Danger

در مورد این کمیته لازم است که گفته شود: این کمیته در دوران جنگ سرد به طور مستقل وجود داشت و پس از فروپاشی شوروی این کمیته غیر فعال شد. تا اینکه در اواسط دهه اول هزاره ی سوم(سال 2005) دوباره این کمیته فعال شد و اینبار زیر نظر FDD ! و خطر جاری جدید چیست؟ واضح است:ایران
کمپین علیه "تهدید" ایران
این بنیاد بارها از "جهان آزاد" خواست تا از خودش در مقابل خطر "رژیم رادیکال" ایران علیه "دموکراسی" , "آزادی" و "حقوق بشر"!! دفاع(!!!)کند. این بنیاد ادعا میکند که کمپینی که علیه ایران به راه انداخته است موجب "آگاهی" جهانی از "خطر" ایران و "تروریستهایی که به نیابت از ایران عمل میکنند" , شده است!

انتقادات از FDD
مرکز بین المللی روابط در یک گزارش اعلام کرد:" گرچه FDD ظاهرا برای مقابله و نقد تروریسم به وجود آمده است , اما هرگز مشاهده نشده که این بنیاد به ظاهر ضد تروریسم علیه اقدامات تروریستی اسرائیل در فلسطین انتقاداتی را مطرح کند! این مرکز , وبگاه FDD را یکی از برجسته ترین ها در میان تینک - تنک های نو-محافظه کار شامل : "امریکن اینترپرایز" , "انستیتو هودسون" و " خانه آزادی" میداند.
جیم لوب ( نویسنده ی وبسایت معرف اسیا تایمز) FDD را گروه تندرویی که نظرات حزب لیکود اسرائیل را منعکس میکند, خواند و آنها را عده ای " نو-محافظه کار جنگ طلب" دانست که موجب به وجود امدن جنگ عراق شدند. سایت گلوبال سکوریتی , این بنیاد را یک سازمان "طرفدار جنگ" معرفی میکند(به خاطر موضع این بنیاد در قبال مسئله ی هسته ای ایران) و نشریه ی کریستین ساینس مانیتور , FDD را برترین اتاق فکر نو-محافظه کاران می داند.

اقدامات FDD علیه ایران

1- طراحی حمله به ایران در دوران نو-محافظه کاران(که ناکام ماند)

2-پروژه ی برجسته سازی مخالفان ایران

3-طراحی بمباران اتمی (تاکتیکی)سایتهای هسته ای ایران

4-طراحی تحریمهای حوزه ی انرژی علیه ایران

5- طراحی تحریمها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

6-طراحی سیاست مذاکره برای مذاکره(در دولت اصولگرای نهم که باعث به اشتباه افتادن حتی رئیس جمهور ایران هم شد و ایشان گفتند که تهدیدات امریکا تمام شد و میتوان با امریکا مذاکره کرد! و 16 نهاد اطلاعاتی امریکا هم با گزارشی مسخره -که به ظاهر می گفت ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست-در پی اجرای همین پروژه بودند که با درایت مقام معظم رهبری -مبنی بر عدم مذاکره با امریکا-به شکست انجامید!)

7-طراحی تحریمهای مالی شدید (که در قطعنامه ی 1929 ظاهر شد)

8-تحریم بنزین ایران(که منجر به خودکفایی صنعت بنزین کشور شد)

9-تشکیل دولت در تبعید ایران و حتی تعیین یک رئیس جمهور برای مردم ایران!(که به تشکیل اجلاس گوادلوپ 2 منجر شد و پس از آن افتضاح مدحی-گیت به وجود امد و بعدها معلوم شد که رئیس جمهور مد نظر امریکاییها یک مامور اطلاعاتی ایران بوده است!!-با تشکر از هوشمندی سیستم اطلاعاتی ایران!)

بررسی بنیاد دفاع از دموکراسی FDD -اختصاصی وبگاه جهاد استراتژیک
لطفا بدون منبع نقل نفرمایید!

در پایان

و مکرو و مکر الله و الله خیر الماکرین





بازدید امروز: 7 ، بازدید دیروز: 4 ، کل بازدیدها: 121426
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ