سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه میکنه جاسبی با گاف بزرگتر از دهنش!

ارسال شده توسط مرتضی در 88/6/11:: 4:42 عصر
حسین کچوییان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با اشاره به این‌که هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اعلام کرده که با موافقت مقام معظم رهبری اموال این دانشگاه وقف شده گفت: در جلسه دیروز شورای عالی انقلاب فرهنگی، این سؤال را مطرح شد و دکتر جاسبی و برخی از نمایندگان دانشگاه آزاد نیز مطالبی را به عنوان پاسخ مطرح کردند.
وی تصریح کرد: حاصل این مطالب این شد که این نوع اعلام دانشگاه آزاد درست نیست و مقام معظم رهبری آن را تأیید نکرده اند. مقام معظم رهبری در یک بحث کلی در زمینه مسئله فقهی نظری داده بودند و ایشان گفتند که من در این امور دخالت نمی‌کنم.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مجموعه‌ای از مشکلات وجود دارد که نشان می‌دهد امکان وقف اموال دانشگاه آزاد وجود ندارد و یا حداقل به شکلی که هم اکنون اعلام شده، امکان‌پذیر نیست و باید بر روی جنبه‌های فقهی و غیرفقهی قضیه تأمل زیادی شود.
وی گفت: چون بخش مهمی از اموال دانشگاه آزاد مربوط به دولت است و دولت به آن کمک کرده و بخش دیگری را حضرت امام خمینی«ره» به این دانشگاه داده‌اند و این اموال وضعیت‌های مختلفی دارند و همه آن‌ها وضعیت مشابهی ندارند و به همین دلیل نمی‌توان آن‌ها را به این راحتی وقف کرد.
کچوییان افزود: اگر هم چنین کاری بخواهد انجام شود در مرحله بعد طبق اساسنامه این دانشگاه باید به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.
وی انتساب این تأییدیه به مقام معظم رهبری را اشتباه دانست و افزود: این کار هم اخلاقی و هم به لحاظ سیاسی و تبلیغاتی غلط بوده است و باری را روی دوش دفتر رهبری ایجاد کرده است.




بازدید امروز: 9 ، بازدید دیروز: 32 ، کل بازدیدها: 121534
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ