سفارش تبلیغ
صبا ویژن

متهم اغتشاشات اخیر: موسوی باید در دادگاه پاسخ بدهد!

ارسال شده توسط مرتضی در 88/5/25:: 6:21 عصر

یکی از متهمان پرونده کودتای مخملی و اغتشاشات اخیر تهران در دادگاه خطاب به موسوی گفت: این دادگاه جایگاه شما و دوستانتان است که من و امثال من را فریب داده و به خیابان‌ها کشاندید.

به گزارش فارس، در ادامه سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده کودتای مخملی و اغتشاشات اخیر تهران کیفر خواست یکی از متهمان به نام مهرداد اصلانی فرزند غلامرضا 22 ساله ساکن تهران توسط معاون دادستان عمومی انقلاب قرائت شد.

وی به اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماعات و تبانی به قصد بر هم زدن نظم عمومی ، فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی و شعار‌دهی علیه مسئولین ایجاد شبهه جعل و تقلب در نتیجه انتخابات و سلب اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت و مراجع رسمی کشور،‌ ایجاد اخلال در نظم عمومی از طریق بلوا و آشوب و حرکات غیر متعارف و ایجاد ترس و وحشت در جامعه ، مشارکت در تخریب و آتش زدن اموال دولتی ،‌ عمومی متهم شده است.

و ی که به عضویت در سازمان رأی و ارسال پیام به شبکه بی‌بی‌سی متهم است در تاریخ 31 خرداد 88 در تهران بازداشت شده است.

معاون دادستان عمومی انقلاب دلایل اتهامات وی را شناسایی متهم به عنوان یکی از عوامل اغتشاش توسط مأمورین که با عضویت در سازمان رأی و ارسال پیام به شبکه بی‌بی‌سی ، قبول شرکت در اغتشاشات و اقدامات مجرمانه انتسابی ، اقرار و اعترافات متهم به اعمال انتسابی و سایر موارد که در پرونده درج شده دانست.

وی ادامه داد: با توجه به مندرجات در این پرونده و به استناد به مواد 500، 610، 618، 677، 687، 689، قانون مجازات اسلامی و به لحاظ اهمیت موضوع و ایجاد خسارت به کشور ، همسویی با بیگانگان و اختلال شدید در امنیت جامعه برای متهم درخواست محاکمه و اشد مجازات را دارم.

در ادامه جلسه مهرداد اصلانی ضمن دفاع از خود با اشاره به برخی توضیحاتی که در اولین جلسه دادگاه در تاریخ 10 مرداد داده است گفت: من و دوستانم که در زندان با هم بودیم به این باور رسیدیم که مورد فریب و آلت دست برخی نخبگان سیاسی و احزاب قرار گرفتیم و همین جا ضمن قبول اشتباهات از رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز کشورم عذرخواهی می‌کنم.

اصلانی با تأکید بر اینکه بنده معتقد به جمهوری اسلامی بوده و افتخار می‌کنم که در این کشور متولد شده‌ام اظهار داشت: من به این نظام اعتماد دارم اما آیا باید تمام عقوبت این اشتباهات موجب من و امسال من شود و نباید کسانی که ما را فریب داده‌اند و ما تحت تأثیر آنها بودیم مجازات شوند.

وی با اشاره به اعترافات محمد‌علی ابطحی مبنی بر اینکه تقلب اسم رمز آشوب‌ها بود گفت: برخی قبل از انتخابات شبهه تقلب را وارد کرده‌اند و همان‌ها بودند که کمیته صیانت از آراء را تشکیل داده اند و اینجا من می‌پرسم که آیا سهم مدیریت آنها بیشتر از ما است یا کمتر.

این متهم خاطر نشان کرد: موضوع تقلب از سوی برخی شخصیت‌های نظام مطرح شد و همین‌ها بودند که کمیته صیانت از آراء را تشکیل داده‌اند و بر همین اساس ما به آنها اعتماد کرده و فریب خوردیم.

وی ادامه داد: یکی از سیاسیون گفته است: که ما از نخبگان سیاسی هستیم و اینها اغتشاش‌گر هستند من تعجب می‌کنم که چطور قبل از انتخابات به ما بها می‌دادند و امروز این حرف‌ها را در مورد ما می‌زنند .

مهرداد اصلانی در ادامه خطاب به موسوی یکی از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: شما با ادعای تقلب و با عدم تمکین به قانون و قانون‌شکنی این بدعت را پایه گذاشتید و این حوادث را به وجود آوردید و موجب شدید من و امسال من به شما رأی دادیم براساس همین حرفها به خیابان‌ها بریزیم و نظم عمومی را مختل کرده و کاری کنیم که رهبر معظم انقلاب ناراحت شوند وقتی به خود آمدیم که خودمان را در وسط اغتشاشات دیدیم.

این متهم با بیان اینکه به گفته رهبر معظم انقلاب ما جوانان آینده‌ساز این کشور هستیم گفت: ما امروز در حالی در زندان هستیم که فکر می‌کردیم که موسوی راست می‌گوید و اکنون از او می‌پرسیم که چطور می‌ خواهد جواب ما و صورت اشک‌بار خانواده ما را بدهد و سوال من این است که سهم آقای موسوی از این رنجها که ما متحمل شدیم چه است.

وی همچنین خطاب به موسوی گفت: اینجا جایگاه کسانی مانند شما و دوستان شما است که مسبب این مسائل شدید.

وی همچنین خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ما شما را به عنوان پدر معنوی خود می‌شناسیم و از شما می‌خواهیم که با یک بار اشتباه از فرزندان خود بگذرید همانطور که در سخنرانی 13 رجب فرمودید ما جوانان فرزندان انقلاب و فرزندان شما هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر برخی نامزدهای انتخابات نتیجه آن را می‌پذیرفتند امروز شیرینی حضور مردم به کام آنها تلخ نمی‌شد.

وی همچنین از رهبر معظم انقلاب خواست تا با گذشت از آنها بار دیگر این افراد را به آغوش جامعه برگردانند و همچنین خواستار مجازات عاملان اصلی این حوادث شد.

مهرداد اصلانی در خصوص عضویت در سازمان رأی که مورد سوال قاضی بود گفت: در انتخابات سوم شوراها یکی از آشنایان به من گفت تعدادی اسم برای عضو در سازمان رأی به او بدهم و وقتی من در مورد این سازمان سوال کرده‌ام می‌خواهیم لیستی تهیه کنیم تا به کاندیداهای اصولگرایان رأی دهم و من پس از آن دیگر هیچ فعالیتی نداشتم چرا که به خدمت سربازی رفتم.

این متهم همچنین در خصوص ارسال پیام به شبکه بی‌بی‌سی با قبول این اتهام گفت: بنده یک بار قبل و دو بار بعد از انتخابات به این شبکه ایمیل زدم که اگر دادگاه اجازه دهد مضمون این ایمیل‌ها را نگویم هر چند در پرونده درج شده است و قبول دارم که این کار اشتباه بوده است چرا که فکر می‌کردم اگر چنین ایمیل‌های اعتراض‌‌آمیزی برای آنها بفرستم با من تماس می‌گیرند و می‌توانم نظرات خود را بیان کنم.

در ادامه وکیل این متهم با بیان اینکه موکل بنده هیچ قصدی برای اخلال در امنیت ملی و یا انجام اعمالی در آتش زدن اموال عمومی و شرکت در تظاهرات منجر به خشونت نداشته است گفت: موکل من تنها در دو راهپیمایی شرکت کرده و طبق گفته خودش پس از سخنان رهبر انقلاب در نمازجمعه در هیچ تظاهرات دیگری شرکت نکرده است.

موکل اصلانی با رد دیگر اتهامات مندرج در کیفر خواست گفت: موکل من پشیمان است و دیگر اتهامات کیفر خواست مصداق موکل بنده نیست چرا که فعالیت‌های تبلیغی احتیاج به آگاهی و سابقه دارد و در حالی که موکل من فاقد این پیشینه است.

وی با بیان اینکه پدر موکل خود جانباز و دایی او شهید است اظهار داشت: با توجه به شواهد شخصیتی و خانوادگی موکل و با بیان اینکه اقتدار نظام بیشتر از آن است که با دادن یک ایمیل متزلزل شود و با توجه به اینکه موکل بنده جوان بوده و فاقد سابقه کیفری و به تعبیر خودش اقدام بچگانه‌ای کرده و اکنون پشیمان است و با توجه به اینکه از رهبر انقلاب اسلامی اظهار تمکین نموده و با مأمورین نیز همکاری داشته است از دادگاه طلب ارفاق و بخشش اسلامی دارم.

وی همچنین گفت: موکل من خود به کلانتری رفته و خودش را معرفی کرده و دستگیر نشده است وکیل مهرداد اصلانی همچنین برای ارائه لایحه خود از دادگاه مهلت یک هفته‌ای درخواست کرد.





بازدید امروز: 17 ، بازدید دیروز: 7 ، کل بازدیدها: 121490
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ