سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رفسنجانی! موسوی رو دوست داری؟؟

ارسال شده توسط مرتضی در 88/4/30:: 2:53 عصر

هاشمی رفسنجانی که در خلال رقابت های انتخاباتی از میرحسین موسوی حمایت می کرد، با سخنرانی خود در روز جمعه نشان داد که وی به‌نظر می رسد که به میرحسین موسوی به عنوان رهبر اپوزیسیون، نزدیک‌تر شده و به وی وفاداراست.

به گزارش رجانیوز به نقل از روزنامه نیویورک‌تایمز،‌ رفسنجانی باکی نداشت که به‌طور مستقیم مخالفت خود را با اعلام پیروزی احمدی نژاد در انتخابات علنی کند.

هاشمی در سخنرانی نمازجمعه خود با به چالش کشیدن نتایج انتخابات و اظهار تردید در آن، به نوعی در لفافه مواضع جمهوری اسلامی را به چالش کشید.

البته هنوز خیلی زود است که بگوییم رفسنجانی به‌طور ناگهانی طرفدار عدالت، حقوق بشر و آزادی شده است.

در تابستان سال 1999، هنگامی که نیروی انتظامی به دانشجویان دانشگاه حمله کرد، وی با ایراد سخنرانی در همین جایگاه نمازجمعه، با حمایت از این اقدام، معترضان را "دشمنان انقلاب" و "حمایت شده‌های خارج از کشور" نامید و از مقابله قوه قهریه علیه آنها حمایت کرد.

در خلال 8 سال ریاست جمهوری وی نیز تعداد زیادی از کمونیست‌ها، قاچاقچیان و بهایی‌ها اعدام شدند.

به‌طور کلی، رفسنجانی از نظر سیاسی دو مرتبه شخصاً ناکام شده است، یک بار که در جریان انتخابات مجلس در سال 2000 میلادی در تهران نفر سی‌ام شد (وی معتقد بود در این آراء تقلب شده است) و یک‌بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری سال 2005، هنگامی که درمقابل احمدی نژاد شکست خورد.

هاشمی رفسنجانی همچنین خواستار آزادی زندانیان بازداشت‌شده در جریان حوادث اخیر شده است.

 





بازدید امروز: 4 ، بازدید دیروز: 7 ، کل بازدیدها: 121477
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ