سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شورش در فرانسه! به آتش کشیدن 317 خودرو و 13 پلیس زخمی!!!

ارسال شده توسط مرتضی در 88/4/24:: 12:57 صبح

منابع خبری از به آتش کشیده شدن 317 خودرو و زخمی شدن 13 نیروی امنیتی در سالگرد جشن ملی فرانسه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس این کشور اعلام کرد که 317 خودرو در آتش سوخت و 13 نفر از نیروهای امنیتی در خشونت های شبانه 13 و 14 ژوئیه همزمان با سالگرد جشن ملی به شدت مجروح شدند.

به گفته پلیس فرانسه، بیش از 240 نفر از افراد خشونت طلب دستگیر شدند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به آتش کشیده شدن خودروها در مقایسه با سال گذشته در فرانسه حدود 74 درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، به آتش کشیدن خودروها در سالگرد جشن ملی فرانسه به یک سنت از سوی جوانان این کشور در شهرهای بزرگ تبدیل شده است در حالی که به گفته صاحبنظران سیاسی، این قضیه نوعی ابراز نارضایتی و شورش محدود بر ضد دولت سارکوزی است.

این در حالی است که آمارهای پلیس از افزایش تعداد حملات به نیروهای امنیتی و پلیس و وخامت حال برخی از آنها در حوادث خشونت بار اخیر فرانسه حکایت می کند.گزارش های دریافتی حاکی است که جوانان فرانسوی با بمب های آتش زا به نیروهای امنیتی و پلیس در شب 14 ژوئیه در پاریس و چند شهر بزرگ این کشور حمله ور شدند.

در این خشونت ها، 13 تن از نیروهای امنیتی مجروح شدند و تعدادی از خودروهای پلیس نیز به آتش کشیده شد و شاهدان عینی نیز از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در شب 14 ژوئیه خبر دادند.

به گفته پلیس فرانسه، پرتاب بمب های صوتی از سوی جوانان خشمگین فرانسوی، موجب اختلال در شنوایی برخی از نیروهای پلیس شده است.

در همین حال منابع غیررسمی از به آتش کشیده شدن برخی از مقرهای پلیس در حومه پاریس که مورد حمله مخالفان دولت سارکوزی قرار گرفته بود، خبر دادند. این در حالی است که از زمان روی کار آمدن «نیکلا سارکوزی» رئیس جمهور فرانسه، این کشور دچار شورش های مقطعی، اعتصابات کارگری و نهضت های دانشجویی شده است.

در همین حال، هفته گذشته مرگ یک جوان که به دست نیروهای پلیس در شهر «فیر» کشته شد، این منطقه را سه روز در آشوب و ناآرامی فرو برد.

گفتنی است روز 14 ژوئیه، همزمان با سقوط و تصرف زندان معروف باستیل در حومه پاریس این روز به عنوان جشن ملی فرانسه نامگذاری شده است.

 

حالا باید گفت که اینهمه صحنه سازی نتونست یه چنین چیزی توی ایران اونم طی بیش از سه ماه ایجاد کنه حالا هیچی نشده کشورشون به هم خورده!





بازدید امروز: 13 ، بازدید دیروز: 20 ، کل بازدیدها: 121506
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ