سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گویا بی بی سی خیلی آشوب دلش میخواد!!!

ارسال شده توسط مرتضی در 88/4/22:: 2:4 صبح

عدم استقبال شهروندان تهرانی از دعوت رسانه‌های ضدانقلاب برای تجمع و راهپیمایی در سالروز 18 تیر، این رسانه‌ها را از تکرار آشوب‌ها ناامید کرد، به طوری که حتی بی‌بی‌سی فارسی و صدای امریکا که نقش اصلی در تحریک برای حضور در این تجمع را طی یک هفته گذشته برعهده داشتند، ترجیح دادند از کنار این عدم استقبال بی‌سرو صدا بگذرند.

به گزارش رجانیوز، در حالی که برای آنچه که راهپیمایی گرامیداشت 18 تیر خوانده می‌شد از یک هفته قبل در رسانه‌های ضدانقلاب فراخوان داده شد و حتی مسیرهای هشت‌گانه‌ای برای راهپیمایی منتهی به میدان انقلاب تهران اعلام شده بود، این فراخوان با عدم استقبال شهروندان تهرانی مواجه شد.

بنا بر این گزارش، از ساعت 18 پنج‌شنبه حدود 100 نفر در خیابان وصال تهران اقدام به راهپیمایی همراه با سکوت به سمت بلوار کشاورز کردند که نیروهای انتظامی حاضر در محل نیز برخوردی با این افراد نکردند.

تدبیر نیروی انتظامی در عدم برخورد با این تعداد محدود که گویا به مذاق آشوبگران خوش نیامده بود، موجب شد برخی افراد اقدام به آتش زدن چند سطل زباله کردند.

با این حال، عبور و مرور خودروها در خیابان انقلاب به صورت عادی جریان داشت و این تجمع چند ده نفره حتی به اخلال در عبور و مرور مردم در خیابان اصلی منجر نشد.

در عین حال، رسانه‌ی ضدانقلاب صدای امریکا که در دقایق ابتدایی شکل‌گیری این تجمع سعی در تحریک مردم برای پیوستن به آن از طریق تماس‌های تلفنی و بیان مشاهدات حاضران در تجمع داشت، پس از آنکه اغلب تماس‌گیرندگان تأکید می‌کردند که نیروهای انتظامی برخورد سختی با معدود تجمع‌کنندگان نداشتند و هرگز تیری به سمت آنان شلیک نکردند، ترجیح داد این برنامه را قطع کند.

همچنین بی‌بی‌سی فارسی که یکی از اصلی‌ترین رسانه‌های محرک در آشوب‌های 2 هفته‌ی اول پس از انتخابات بود، تنها به انتشار چند خبر کوتاه درخصوص تجمع امروز اکتفا کرد.

نظرات کاربران:

جدیدترین ادعاهای مشکوکترین عامل در قتل ندا آقاسلطان

ارسال شده توسط مرتضی در 88/4/22:: 2:1 صبح

آرش حجازی فردی که در فیلم صحنه جان سپردن ندا آقاسلطان بر بالای سر وی حاضر می‌شود و به فاصله 3 روز پس از این حادثه بلافاصله با سفر به لندن در نقش یک شاهد عینی به اتهام‌زنی علیه جمهوری اسلامی در رسانه‌های انگلیسی پرداخته بود، به‌منظور کاستن از فشار افکار عمومی در قبال سؤالات پدید آمده در زمینه نقش احتمالی وی در قتل آقاسلطان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش رجانیوز، توضیحات حجازی که در وبلاگ وی منتشر شده اما نه تنها از ابهامات نکاسته بلکه بر دامنه این ابهامات افزوده است.

وی می‌نویسد: بعد از انتشار یادداشت قبلی ام درباره مرگ ناگوار ندا، در کنار صدها پیام محبت آمیز و دلگرم کننده، سؤالاتی از طرف معدودی خوانندگان محترم این وبلاگ مطرح شده که برای روشن شدن موارد، سعی می کنم به آن ها پاسخ بدهم‏.‏

حجازی در مورد این که چرا 4 روز قبل از کشته شدن ندا به ایران آمد و بعد ایران را ترک کرد، گفت‏:‏ من در انگلستان مشغول تحصیلم‏.‏ دوران تعطیلات تابستانی ام بود و بلیت بازگشت به تهران را از سه هفته قبل خریده بودم‏.‏ روز جمعه به اتفاق خانواده ام به لندن رفتیم و در کنسولگری ایران در لندن رای دادیم، روز بعد به تهران آمدم‏.‏

توجیه وی برای خروج از کشور پس از قتل آقاسلطان نیز جالب است، به طوری که می‌گوید یک روز پس از حادثه از کشور خارج نشده بلکه 3 روز بعد از ایران رفته است. علت برگشتنم هم نگرانی شدید خانواده ام در انگلستان بود و اعصاب خراب خودم‏.‏ وگرنه قصد داشتم دو هفته بعد برگردم‏.

حجازی که پیش از این مدعی شده بود مردم همان زمان قاتل ندا آقاسلطان را دستگیر کردند، در واکنش به این تناقض که پس چرا وی را رها کرده‌اند، ادعای جالب‌تری مطرح کرده است: مردم بارها و بارها این کار را کرده اند، اما من در میان مردمی که ضارب را گرفتند نبودم و با فاصله از آن ها ایستاده بودم‏.‏ من فقط چهره آن فرد را دیدم، فریادهای نمی خواستم بکشمش را شنیدم و شنیدم که مردم کارت او را گرفته اند و دیدم که رهایش کردند‏!‏ این را که چرا این مدارک تاکنون منتشر نشده، باید از مردم پرسید‏.‏ نکته دیگر اینکه کسانی که تردید دارند، می توانند به محل واقعه مراجعه کنند و از اهالی محل که در هنگام حادثه حضور داشتند، سوال کنند‏.‏ خواهند دید که همه گفته های مرا تکرار خواهند کرد‏.‏ اما هیچ کدام از این گفته ها منتشر نشده است‏.‏ به همین علت است که شهادت دادن من این قدر مهم است‏.‏ برای اینکه من تنها کسی بودم که فرصت کردم موضوع را با یک رسانه بی طرف در میان بگذارم‏.‏

گفتنی است فردی به نام آرش حجازی که ادعا می‌کند سر صحنه‌ی قتل آقاسلطان حضور داشته و دست خود را برای جلوگیری از خروج خون روی سینه وی قرار داده است، یک روز قبل از این حادثه وارد کشور شده و 3 روز بعد از آن نیز از کشور خارج می‌شود و مصاحبه‌های متعددی با رسانه‌های انگلیسی در این زمینه به عنوان یک شاهد عینی علیه جمهوری اسلامی انجام داده است.


شروع کار وبلاگ

ارسال شده توسط مرتضی در 88/4/22:: 1:41 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج

 

با عنایت امام زمان میخواهیم در راستای خدمت به اسلام و ایران اسلامی قدمی هر چند کوچک برداریم.

به امید یاری او...


<      1   2   3      



بازدید امروز: 12 ، بازدید دیروز: 7 ، کل بازدیدها: 121485
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ